Van ziektewet naar zwangerschapsuitkering.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door CarmenReijinga, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CarmenReijinga

CarmenReijinga Niet meer actief

Goedenavond.

Ik heb een vraagje, ik ben momenteel met zwangerschapsverlof, dit loopt tot 10 augustus. Voor ik met verlof ging zat ik in de ziektewet en ontving i een ziektewet uitkering. Deze is 'op pauze' gezet toen mijn verlof in ging. Dit is mij verteld.

Mijn vraag;
    Gaat mijn ziektewet uitkering na 10 augustus weer verder of moet ik mezelf opnieuw ziekmelden?

Nog een vraag; tijdens mijn verlof heb ik te horen gekregen dat mijn contact bij mijn huidige werkgever niet word verlengd. En nu?

Groetjes Carmen

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

[FONT=&quot]Beste Carmen,[/FONT]

[FONT=&quot]Wat rot voor je dat je contract niet verlengd wordt![/FONT]

[FONT=&quot]Je wilt weten of je na je zwangerschapsverlof nog iets moet doen om weer in de Ziektewet te komen. [/FONT]

[FONT=&quot]Je verlof gaat niet automatisch over in Ziektewet. Als je na afloop van je verlof nog ziek bent, kun je jezelf de dag na je verlof weer ziek melden. [/FONT]

[FONT=&quot]Ben je na je verlof nog in dienst bij je werkgever? Dan meld je jezelf bij je werkgever ziek. Als je ziek bent vanwege je zwangerschap of bevalling, kan je werkgever je weer ziekmelden bij UWV. Op het moment dat je uit dienst gaat (en nog ziek), dan moet je werkgever bij UWV melden dat je ziek uit dienst gaat. [/FONT]

[FONT=&quot]Ben je na je verlof al uit dienst? Dan meld je jezelf ziek bij UWV. Hiervoor kun je bellen met 0900-9294.[/FONT]

[FONT=&quot]Als je op een later moment weer helemaal hersteld bent, kun je een WW-uitkering aanvragen.[/FONT]

[FONT=&quot]Ik wens je veel beterschap en evengoed fijne laatste weken verlof.[/FONT]

[FONT=&quot]Met vriendelijke groet,[/FONT]

[FONT=&quot]Ellen[/FONT]
    [FONT=&quot]UWV Webcare Team[/FONT]
    [FONT=&quot]www.uwv.nl/webcare[/FONT]

3. CarmenReijinga

CarmenReijinga Niet meer actief

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan Carmen!

Deel Deze Pagina