Zwanger en sollicitatiesgesprekken

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by kriskras86, Sep 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kriskras86

kriskras86 Actief lid

Jul 3, 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Hallo UWV,

Inmiddels bijna 15 weken zwanger en heb nu twee sollicitatiegesprekken gehad bij een bedrijf. Ik ben nu in afwachting of ik aangenomen ben.

Omdat het niet verplicht is te melden dat ik zwanger ben, en je ook nog niets ziet, heb ik dit niet gemeld. Immers wil ik dat ze me aannemen op basis van mijn kwaliteiten.
    Ik zit nu wel in dubio met mijn geweten. Stel dat ik aangenomen wordt, wanneer is het een goed moment mijn zwangerschap te melden? Ik kan me voorstellen dat zij er niet op zitten te wachten als ik dit na het tekenen van het contract pas meld, maar tegelijkertijd wil ik zo graag een baan en heb ik ook plichten mbt mijn WW.

Hebben jullie advies? Bedankt alvast!

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste kriskras86,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

Het is inderdaad een lastige overweging wanneer je een (nieuwe) werkgever vertelt dat je zwanger bent.

Zoals je zelf al aangeeft ben je niet verplicht om je werkgever dit te vertellen.
    Je ‘gewetensbezwaren’ begrijp ik maar aan de andere kant, als je zwangerschap geen beperkingen oplevert voor de functie waarvoor je wordt aangenomen……

De keuze wanneer je het vertelt zul je zelf moeten maken, ik kan je daar niet in adviseren.

Actuele informatie over wat een werkgever je wel/niet mag vragen tijdens een sollicitatie vind je op deze pagina.

Ik hoop dat je wordt aangenomen.
    Veel succes.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page