Ik ben 22 feb in de ziektewet gegaan vanwege mijn zwangerschap. Nu zit ik een week in mijn verlof en heb de beslissingsbrief gehad met daarin het dagloon van mijn WAZO uitkering. Dat verschilt 30 euro en zou betekenen dat ik nog minder verdien dan mijn werkloon zonder vakantietoeslag (zo een 300 euro per maand!!) Hoe kan dit?? De wazo wordt berekend op de loon die je de 4 weken voor je verlof verdiend, maar dat is dus mijn ziektewetuitkering, dan zou dat toch hetzelfde moeten zijn?????
Beste Baby09, Ik wil graag voor je nagaan waarom je dagloon van de WAZO lager uitvalt dan het dagloon van je Ziektewet-uitkering. Hiervoor moet ik je dossier inzien. Wil je graag dat ik dat voor je doe? Stuur dan even een privé-bericht met je telefoonnummer, ik neem dan contact met je op. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dank voor het aanbod, maar heb vandaag gebeld en dit is een voorlopige dagloon. Het uwv heeft nog niet alle gegevens binnen, dus dit moet eerst opgelost worden.
Beste Baby09, Prima. Goed om te lezen dat de oorzaak van het lagere dagloon WAZO duidelijk is. Fijn weekend. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare