Hallo, Even een vraag want ik kom er zelf niet aan toe om het uit te zoeken. Ik ben 21 juli bevallen van een mooie zoon. Helaas is dit niet zonder slag of stoot gegaan. Mijn zoon is direct na de bevalling ernstig ziek geworden. Hierdoor heb ik naw een post traumatische stress stoornis ontwikkeld. Ik heb me ondertussen al ziek gemeld bij mijn werkgever. Ik ga dinsdag hiervoor naar de psychiater en ga dus behandeling krijgen. Hoe lang dit gaat duren weet ik niet... Mijn verlof zou volgende week aflopen en werd tot aan het einde van mijn jaarcontract (1 november) opgevuld met al mijn vrije dagen zodat ik niet meer aan het werk hoefde en dus niet voor die korte periode opvang hoef te regelen. Mijn contract wordt (eerst) niet verlengd. In overleg met mijn werkgever omdat ik niet in staat ben om te werken. Nu zit ik dus in de ziektewet, maar per 1 november heb ik geen werk meer. Heb ik ook recht op een of andere uitkering omdat ik nu 'ziek' ben? Vriendelijke groet Jo
Beste Jo, Je kunt momenteel je werk niet doen vanwege ziekte. Is dat nog het geval als je contract straks afloopt? Dan meldt je werkgever je op dat moment ziek uit dienst bij UWV. Dat is de aanvraag voor je ziektewet-uitkering (ZW). Een paar dagen na ontvangst van de ziekmelding neemt UWV contact met je op om de verdere procedure te bespreken. Je hoeft hier zelf dus niets voor te doen. Actuele informatie over de ZW vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare