ziektewet

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by waiting86, Jan 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. waiting86

waiting86 Lid

May 23, 2011
    5
    0
    0
    den haag
    ik vraag mij af hoe de ziektewet in mijn situatie berekend gaat worden, waarschijnlijk moet ik binnnenkort 100% de ziektewet in, ik begrijp dat ze kijken naar wat je verdiende 1 jaar voor je 1e ziektedag, op dit moment werk ik sinds oktober 2011 bij mij huidige werkgever(parttime), daarvoor heb ik sinds juni 2011 tot oktober 2011 niet gewerkt , geen inkomen gehad dus, daarvoor heb ik van maart 2011 tot juni 2011 een ww-uitkering gehad, en daarvoor heb ik van 4 maart 2010 tot 4maart 2011 fulltime gewerkt,

kan iemand mij vertellen naar welke inkomen er word gekeken in mij situatie?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Waiting86,

Je schrijft niet of je bij ziekte door UWV of door je werkgever wordt betaald. Als je werkgever je loon doorbetaalt bij ziekte, wordt dit meestal gebaseerd op het contractueel loon. Voor meer informatie kun je contact met je werkgever opnemen.

Ontvang je een ziektewet uitkering van UWV? Deze is 70% of 100% van het dagloon. Het percentage hangt af van de aard van je klachten. Om het dagloon te berekenen, wordt het SV-loon van de 12 maanden voorafgaand aan je ziekte gedeeld door 261 (het aantal werkdagen in die 12 maanden). Het SV-loon is het loon waarover je sociale verzekeringspremies hebt betaald. Je vindt dit bedrag op je loonstroken.

Actuele informatie over de ziektewet-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page