Ziektewet en mystery-vakantie?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mammaanne, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaanne

Mammaanne Lid

6 mrt 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word net gebeld door een vriendin die mij vraagt of ik deze vraag voor haar wil stellen. Zij is 30 weken zwanger en zit in de ZW. Zij gaat over 1 week op vakantie met een last minute en heeft in februari dit al doorgegeven aan het UWV per brief. Nu las ze op het internet dat je ook een specifiek adres dan moet doorgeven? Alleen het adres is nog niet bekend, dit krijgt ze 3 dagen voor vertrek pas te horen (ergens in Europa) omdat het een mystery hotel is. Ze gaat 5 dagen.

Omdat ik dit zelf ook een erg leuk idee vind om te doen, vroeg ik mij af hoe het in zo'n situatie zit. Kan je dit doen en UWV van te voren melden dat je nog niet weet waar je heen gaat? Of moet je echt een adres hebben om door te geven?

Wat zijn de consequenties als je je exacte verblijfsgegevens maar 3 dagen voor vertrek echt kan vermelden?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mammaanne,

Als je tijdens de Ziektewet op vakantie gaat, dan heb je de plicht om dit uiterlijk 2 weken van te voren aan UWV door te geven. Ik begrijp dat je vriendin al een brief heeft geschreven om haar vakantie door te geven. De belangrijkste melding heeft ze hierbij al gedaan. Zodra ze het verblijfadres weet van haar vakantie kan ze dit doorgeven via UWV Telefoon Werknemers 0900-9294. Een vakantiemelding kan altijd telefonisch worden doorgegeven.

Je vraagt wat voor consequenties het heeft als je pas later het verblijfadres doorgeeft. Dit zal per geval apart beoordeeld worden. Het allerbelangrijkste is dat je uiterlijk 2 weken van te voren je vakantie doorgeeft en daarbij de informatie die je op dat moment al wel kunt verschaffen.
    Je kunt hierbij altijd afspreken wanneer je de aanvullende informatie verstrekt.

Actuele informatie over het doorgeven van je vakantie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariƫl
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina