ww uitkering en nu wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Butchke, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hallo uwv team,

Ik ontvang sinds mei een ww uitkering omdat mijn werkgever failliet is verklaard.
    Momenteel ben ik 7 maanden zwanger, en heb ik gisteren wazo uitkering aangevraagd. Deze zal ingaan per 24 december.

De beste meneer vd afdeling wazo kon me helaas niet uitleggen hoe de wazo uitkering berekend wordt en ik moest de brief met de goedkeuring maar afwachten.

Mijn vraag is;
    Wordt de uitkering berekend aan de hand van het dagloon van mijn laatstgenoten salaris of aan de hand van de ww uitkering???

Dien ik na 16 weken weer opnieuw ww aan te vragen, mocht ik geen baan gevonden hebben?

Alvast hartelijk dank voor de info

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Butchke,

Je wilt weten van welk dagloon de WAZO-uitkering wordt berekend.

De hoogte van je WAZO-uitkering is 100% van het WW dagloon.

Wanneer je na je verlof nog werkloos bent, dan kun je de WW-uitkering weer laten heropenen. Je kunt dan de restant duur van je WW-uitkering terugkrijgen.

Je dient dit dan zelf aan te vragen. Je wordt hier ook over geïnformeerd in de beëindigingbrief van de WW-uitkering.

Je kunt de aanvraag van de WW-uitkering maximaal een maand van tevoren zelf regelen via Werk.nl. Ook dien je jezelf in te schrijven als werkzoekende via Werk.nl. Je hebt wel een geldige DigiD code nodig om dit te regelen.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je nog een voorspoedige verdere zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hartelijk dank voor uw reactie. Helemaal helder zo.

Deel Deze Pagina