vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kenzi, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Hoi ik heb even een vraag.

Ik had sinds juni 2013 een ww uitkering, ik heb in december 2013 een baan gevonden en slechts 1 week volgehouden. Ik ben de ziektewet ingegaan en sta op dit moment nog steeds ziekgemeld.

Ik word waarschijnlijk eind volgende maand beter gemeld en kom dan niet in aanmerking voor de herleving van de oude ww omdat het dan net 6,5 maand heeft geduurd.

Heb ik nog wel recht op WW? Ik had nl sowieso nog 8 maanden over.

Ik hoor het graag!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kenzi,

Je wilt weten of je nog recht op WW-uitkering hebt.

Je geeft aan dat je de Ziektewet in gegaan bent en dat je nog steeds bent ziek gemeld. Ik ga ervan uit dat je hiermee bedoeld dat je een Ziektewet-uitkering van UWV ontvangt.

Heb je nog geen werk gevonden op het moment dat je hersteld bent? Dan kun je heropening van je eerdere WW-uitkering aanvragen. UWV laat namelijk voor de beoordeling van het recht hierop je ziekteperiode buiten beschouwing.

Dit betekend voor jou dat, als je aan de overige voorwaarden voldoet, je de resterende 8 maanden WW-uitkering kunt gebruiken.

Actuele informatie over het heropenen van een WW-recht vind je hier.

Ik wens je veel succes bij je re-integratie.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Ik krijg de ziekewetuitkering van Randstad, blijkbaar hebben zij dit overgenomen van het UWV. Ik zat gewoon in fase A.

Ik zie overigens niet dat ik voldoe aan de 26 uit 36 weken eis, of maakt dat niet uit?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kenzi,

Voor een herleving van de WW-uitkering is het voldoen aan de wekeneis niet van belang.
    Heb je meer dan 26 weken gewerkt? Dan heb je wel een nieuwe WW-recht opgebouwd.
    Voldoe je niet aan de wekeneis? Dan kun je alsnog aanspraak maken op je oude WW-recht.

Met vriendelijke groet,

Mariƫl
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina