50% ziek einde contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kriskras86, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Beste UWV,

Helaas wordt in augustus mijn contract niet verlengd, ik zit nu vanwege zw-gerelateerde klachten 50% in de ziektewet. Dat zal voorlopig nog niet veranderen. Ik heb na mijn einde contract nog ongeveer 3-4 weken tot aan mijn zw-verlof. Krijg je tot die tijd automatisch 100% uitkering in de ziektewet na einde contract of is dat dan 50% omdat ik 50% ziekgemeld sta?

daarnaast krijg ik na mijn verlof mogelijk ww met dagloongarantie. destijds was mijn ww gebaseerd op 32 uur werken, nu werk ik 28 uur. Is de dagloongarantie gebaseerd op het aantal uren of krijg ik dan mogelijk opnieuw op basis van die 32uur ww?
    Bedankt

2. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Ik lees hier in een ander topic over de nieuwe regelingen mbt de nieuwe wet werk en zekerheid. Hoe staat dit in verhouding tot mijn evt dagloongarantie? Mijn vorige ww eindigde ongeveer drie maanden voordat ik deze baan had (deze baan loopt nu af na 12maanden) ..ik vind de actuele informatie wat wazig hierin. Geldt dat als je na 1 juli 2015 werkloos wordt dat je alle recht hebt op dagloongarantie als je nog tijdens je ww een baan accepteert?
    Ik ben binnen 36 maanden na mijn eerste ontslag opnieuw werkloos geworden.
    Bedankt

3. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Of gaat de nieuwe regeling dagloongarantie alleen in als je na 1juli werkloos wordt en dan n nieuwe baan met lager salaris ontvangt?
    Maw: heb ik nog gewoon recht op de oude dagloongarantie op basis van mijn eerste ontslag op 1april 2013?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kriskras86,

Rot voor je dat je contract niet wordt verlengd.

Je bent voor 50% ziek en wilt weten hoeveel Ziektewet-uitkering je krijgt nadat je contract beëindigd is.
    De werkgever zal je ziek uit dienst melden. Je word voor 100% ziek gemeld en komt in aanmerking voor een volledige Ziektewet-uitkering. Wel zal er zal gekeken worden of er mogelijkheden zijn tot re-integratie vanuit de Ziektewet.

Verder wil je weten of het garantiedagloon waar je mogelijk voor in aanmerking komt ook van invloed is op het aantal uren waarover je de WW-uitkering krijgt.
    Nee, het garantiedagloon is alleen van invloed op de hoogte van je dagloon en staat verder los van het aantal uren waarover je de WW-uitkering krijgt.

Actuele informatie over het garantiedagloon vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

5. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Beste Yvonne,

Bedankt voor je antwoord. Mbt garantiedagloon zou ik graag willen weten of ik nog val in de 'oude' regeling van 2013 of de nieuwe regeling (zoals in de link hierboven die jullie stellen) . Immers is mijn eerste ontslag geweest april 2013. Ww uitkering gehad tot 21 juni 2014,nieuwe baan per 11-08-2014 tot 10-08-2015.
    Als ik in de nieuwe regeling zou vallen zou ik geen recht hebben op garantiedagloon als ik t snel lees (want niet binnen 12maanden na vorige ww weer werkloos en na 1juli 2015 werkloos) maar in de oude regeling wel.
    Is er bv een overgangsregeling,want dan zouden mogelijk veel mensen flink benadeeld kunnen worden die in de afgelopen twee jaar een baan met lager salaris aangenomen hebben.

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kriskras86,

Voor het garantiedagloon val je inderdaad onder de nieuwe regeling. Je wordt immers na 1 juli 2015 werkloos.

Ik begrijp dat dit in jouw situatie niet goed uitkomt. Helaas is er geen overgangsregeling. De Wwz met daarbij de nieuwe regeling garantiedagloon gaat direct per de genoemde datum in.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina