vakantie dagen inplannen tijdens ziekte tgv zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Tannetje, Nov 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tannetje

Tannetje Actief lid

Jul 12, 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben werkzaam in een verpleeghuis en helaas ben ik met 22 weken in mijn zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis. Uiteindelijk ben ik 9 keer opgenomen tot mijn bevalling.
    In het begin van het jaar moeten wij voor het hele jaar onze vakantiedagen inplannen, 90 % van alle uren uit het verlofmandje.
    Hier zitten ook uren in die afgeschreven worden als je niet hoef te werken tijdens een feestdag.
    Ik zou pasen, pinksteren, hemelvaart en bevrijdingsdag hebben moeten werken.
    had vakantie zo gepland dat ik na mijn zwangerschapsverlof nog een maand vakantie zou hebben. Hier ook kinderopvang op geregeld.
    Kom op mijn werk om langs bewoners te gaan en zie dat ik 30 uur in de min sta wat betreft vakantie uren.
    Nu hebben ze op bovenstaande feestdagen vakantie uren ingepland omdat ik niet heb gewerkt en heb kunnen genieten van de feestdagen. (Lag in het ziekenhuis maar goed)
    Mogen ze tijdens ziekte tgv zwangerschap hier zomaar uren uit mijn verlofmandje halen?
    Ziekte tgv zwangerschap wordt toch volledig betaald door uwv.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Tannetje,

Je wilt weten of je werkgever vakantie uren mag aftrekken als je ziek bent gemeld voor feestdagen.

Het gebruiken van vakantiedagen is gebonden aan (arbeids)juridische regels en/of is afgesproken in je arbeidsovereenkomst. UWV Webcare Team is niet bevoegd om jou juridisch te adviseren. Op Rijksoverheid.nl vind je algemene informatie hierover. Heb je daarna nog aanvullende vragen? Dan adviseer ik je contact op te nemen met een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket.

Het is inderdaad zo dat UWV meestal via je werkgever jouw Ziektewet-uitkering betaald als je ziek bent door je zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page