Hallo Uwv, Op 21 januari jl. heb ik de formulieren voor de WAZO aangevraagd. Omdat ik tot op heden nog geen formulieren ontvangen heb belde ik vandaag opnieuw. Nu werd mij verteld dat ik de formulieren pas een paar dagen voor de ingangsdatum ontvang. Momenteel ontvang ik een ZW uitkering van het Uwv. Deze krijg ik per week uitbetaald. Mijn uitgerekende datum is 3 april. En doordat ik ziek ben zal ik 6 weken vooraf met verlof gaan. De aanvraag van de WAZO duurt 4 weken. Zit ik dan vanaf de ingangsdatum vanmijn verlof ook 4 weken zonder geld? Groeten Mariska
Beste mariska1986, Je wilt graag weten hoe het met je betalingen loopt vanaf de ingangsdatum van je verlof. UWV neemt inderdaad vanaf de startdatum van je verlof de aanvraag in behandeling. Uiterlijk 4 weken hierna ontvang je de beslissing doet UWV de eerste betaling. Tijdens deze periode ontvang je in de eerste week nog de laatste betaling van je Ziektewet-uitkering. Daarna kan het inderdaad nog een aantal weken duren voor je de eerste betaling van de zwangerschapsuitkering gaat ontvangen. Actuele informatie over de betaling van je zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendlijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uvw.nl/webcare