bekkenklachten en kraamtijd

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Peetj, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Kon het niet anders omschrijven dat dit ;)
    Ik ben sinds vandaag 100% ziekgemeld wegens zwangerschapsgerelateerde klachten (Bekkeninstabiliteit).
    Nu belde mijn leidinggevende mij vanmiddag, met de mededeling dat wanneer ik na de bevalling nog pijn heb aan mijn bekken, ik dit binnen 24 uur na de bevalling aan haar moet melden omdat het UWV dit binnen 48 zou moeten weten?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Peetj,

Heb je na je bevalling last van bekkeninstabiliteit? Dan verandert er niets aan je zwangerschapsuitkering. Je bevallingsverlof loopt dan gewoon door.

Heb je na je bevallingsverlof nog last van bekkeninstabiliteit? En kun je daardoor niet meteen weer aan het werk bij je werkgever? Meld jezelf dan ziek bij je werkgever. Je werkgever vraagt vanaf dat moment weer een Ziektewet-uitkering voor je aan.

Wel zou je na je bevalling kunnen aangegeven bij je werkgever dat je nog altijd last hebt van bekkeninstabiliteit. Maar zoals gezegd zou dat op dat moment niets aan jouw situatie veranderen.

Actuele informatie over wanneer je jezelf moet ziek melden wanneer je een werkgever hebt tijdens verlof vind je hier en na het verlof hier.

Ik wens je veel beterschap en een voorspoedige bevalling.

Met vriendelijke groet,

Martijn

UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina