Beste Uwv Webcare, Na een heftige periode een tweede uitnodiging gekregen van het uwv. De controle bij de controlearts liep normaal en de beste man was erg aardig. Hij kwam tot de conclusie dat ik nog steeds ziek ben maar omdat de nieuwe regels in gaan en je na een jaar ziektewet word gekeurd door een arbeidsdeskundige de kans aanwezig is mijn ziektewet dan stopt. Heel logisch allemaal en dit begrijp ik volkomen. Na het gesprek kwamen ik en mij man er dus achter dat er een verkeerde berekening is gemaakt en ik dus nog een half jaar recht heb op de ziektewet...aangezien ik me ziek gemeld heb vanaf 25-7-2016 via de website wel bekende regel die u vast vaker heeft gehoord.. "Bent u voor en na uw zwangerschaps- en bevallingsverlof ziek door uw zwangerschap of bevalling, bijvoorbeeld door bekkeninstabiliteit? Dan tellen de ziekteperiodes voor en na het verlof als 2 aparte ziekteperiodes. U heeft dan recht op een nieuwe Ziektewet-uitkering." Nou zit het dus zo voor mijn verlof ben ik ziek geworden door zwangerschap terwijl ik in de ww zat. Mijn klachten waren oa mijn bekken en de hogebloeddruk die weer de kop op speelde,ik ctg had en zware controle ivm kans groei vertraging.. Afijn vervolgens de zwangerschaps verlof in gegaan,helaas na deze periode me weer ziek moeten melden deze keer ook zwangerschapsgerelateerd en de arbeidsarts bevestigde dit ook tijdens mijn gesprek met een aantal dezelfde klachten oa de bekken,maar nu ook kwa prive omstandigheiden erg van slag geraakt zegmaar.. Contact opgenomen met 1 van de medewerkers zij zouden mij afgelopen ma di terug bellen en het uitzoeken(helaas niet gebeld) Maar wel door u collega van de afdeling arbeidsdeskundige het hele verhaal verteld en zij ging het na zoeken. mvr belt terug met de mededeling dat dit niet zo is omdat ziekte beeld a en a het zelfde zijn.. ik Dus het gehele verhaal nog een keer vertellenen,ook dat het zwangerschapsgerlateerd is maar mevrouw werd nogal geïrriteerd want ik had ongelijk... Ze zij mij dat de ziektewet ophoud...en dat ze een brief verstuurd en ik dan bezwaar kan maken of een rechtszaak kan beginnen ik dus maar een advocaat er na oet laten kijken...?!? Maargoed het gesprek was niet al te fijn.. en er werden nog een aantal dingen gezegd zoals u begrijpt ben ik erg van slag,en nu dus even niet de kracht heb om de telefoon te pakken.. aangezien er nogal vel gereageerd word... Ik snap niet dat dit zo mogelijk is? Uiteraard zijn er regels en dat begrijp ik heel goed. Zou u in de gelegenheid kunnen zijn om mij hier een eea over uit te leggen. Mvg mammavantwee2
Hallo mammavantwee2, Wat rot dat je in deze situatie zit. Ik begrijp dat je duidelijkheid wilt hebben of de ZW periode doorloopt of dat er een nieuwe ZW uitkering zal moeten worden toegekend. Als je voor je verlof al een ZW uitkering had en je na je verlof je je opnieuw moet ziek melden, dan wordt er gekeken naar de oorzaak van de ziekmelding. Heeft de ziekmelding zowel voor als na de verlofperiode met de zwangerschap/bevalling te maken, dan tellen de ziekteperiode voor en na het verlof als 2 aparte ziekteperiodes. Dan zou je recht hebben op een nieuw ZW-uitkering. Zie hier voor meer informatie. Krijg je een beslissing waar je het niet mee eens bent, dan kun je hiertegen inderdaad in bezwaar gaan. Je kunt voor dat je in bezwaar gaat, ook telefonisch contact met ons hebben, dit kan een hoop stress voorkomen. Ik wens je een voorspoedig herstel toe. Met vriendelijke groet, Petra UWV WebcareTeam