Naar de arbo voor hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sterretje08, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hallo,

Ik ben sinds 7 weken zwangerschap geregeld thuis geweest van mijn werk, eerst omdat ik niet hele dag kon werken ivm misselijkheid en overgeven
    Toen heb ik een week of 4 ongeveer halve dagen gewerkt, de ene keer ging dit wel goed en de andere dag niet

2 weken geleden was mijn misselijkheid zodanig over dat ik er over sprak om weer gewoon te gaan werken
    Helaas bleek toen bij de gyn en vk dat mijn bloeddruk aan de hoge kant was, en zij raadde aan de aankomende weken halve dagen te gaan werken, om te kijken of mijn bloeddruk zou zakken

Nu heb ik voor vrijdag een oproep gekregen om bij de arboarts langs te komen
    Ik vroeg me af of iemand me kon vertellen wat de arboarts doet?
    Word je onderzocht of is het alleen een gesprek?

Zijn er ook meiden die met een hoge bloeddruk zo vroeg in de zwangerschap naar de arboarts moesten, wat voor advies kregen zij?

Alvast bedankt!

Groetjes Ster

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het bezoek aan arbo-arts is niet alleen voor je hoge bloeddruk. Je bent in korte tijd meerdere keren ziek geweest. Je werkgever is dan wettelijk verplicht de arbo-arts in te schakelen (ivm Wet Poortwachter) ongeacht of het wel of niet zwangerschapsgerelateerd is.

Hij/zij zal gewoon een gesprek met je aangaan, als jij dan aangeeft dat het met je zwangerschap te maken heeft, dan maken ze er verder vaak weinig van.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Het gaat er voornamelijk om dat de arbo-arts vast moet stellen dat jouw klachten zwangerschapsgerelateerd zijn zodat jouw baas het geld terug krijgt van het UWV. En idd ivm de wet poortwachter.

Hoef je je geen zorgen om te maken hoor. Evt. kun je je kaart van de Vk meenemen, maar hier ben je niet toe verplicht.

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties
    Had geen idee hoe het allemaal zit
    Nu weet ik een beetje wat me te wachten staat
    Zal mijn zwangerschapskaart van de vk mee nemen, en me afspraken kaart van de gyn, dan heb ik die eventueel bij me

Deel Deze Pagina