Hallo, Ik en mijn vriend willen graag aan de volgende beginnen omdat we niet veel leeftijdsverschil willen tussen beide kids. Punt is ook dat ik geen anticonceptie mag gebruiken ivm longembolie en na de 2e legt meneer er een knuppie in Maar nu werk ik vanaf 10 mei bij mijn oude werkgever via uitzendcontract. Alleen een week later kreeg ik al een longembolie en toen heb ik een week in het ziekenhuis gelegen, en vervolgens een halve dagen gewerkt en toen kreeg ik 2 wkn geleden nog een longembolie dus nu zit ik thuis tot woensdag. Gelukkig kost mijn werk dit niks alleen het uitzendbureau Als ik zwanger zou worden is er natuurlijk een kans dat ze zeggen bye bye roos en dan zitten we zonder mijn loon dat we echt nodig hebben ivm nieuw huis die we zonder mijn loon niet kunnen betalen. Krijg je als je ontslagen word nog wel een uitkering of wat dan ook? Ik ben heir helemaal niet in thuis namelijk.
als je langer als 6 maanden gewerkt hebt dan heb je recht op ww. Daarna ws niks meer omdat je man wel een baan heeft dus dan zou je het moeten gaan doen van 1 salaris (als er ondertussen geen nieuwe baan voor jou gevonden is) Ontslaan omdat je zwanger bent mag niet maar ze kunnen t natuurlijk op iets anders gooien en aangezien het uitzendwerk is mss nog wel makkelijker, dat weet ik niet
Dat is geen probleem. Als je inderdaad maar die 26 weken hebt gewerkt in de 36 weken voorafgaand aan ontslag. Het maakt geen verschil of je via uitzendbureau hebt gewerkt. Voorwaarde is wel dat je niet verwijtbaar werkloos bent geworden, dus als je zelf opstapt, krijg je niks.