WW-uitkering bijna afgelopen en ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door meimamma, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hallo UWV team,

Ik werk op oproepbasis met een 0-urencontract.
    Mijn WW-uitkering loopt tot eind februari. Ik heb een flinke hernia en moet hiervoor geopereerd worden. Kan ik hiervoor een ziektewet uitkering krijgen ondanks dat mijn WW-uitkering bijna verloopt?
    Of kun je een ziektewet uitkering krijgen als je geen WW-uitkering meer hebt?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste meimamma,

Je wilt graag weten of je in aanmerking komt voor een Ziektewet-uitkering in jouw situatie.

Ben je ziek tijdens het recht op WW-uitkering dan dien je dit te melden aan UWV telefoon (0900-9294).
    De eerste 13 weken dat je ziek bent blijft je WW-uitkering gewoon door lopen.
    Ben je aan het eind van deze 13 weken nog steeds ziek?
    Dan wordt de WW afgesloten en ga je betaling vanuit de Ziektewet-uitkering ontvangen.

Eindigt je WW-uitkering voor de 13 weken om zijn?
    Dan ga je vanaf de dag dat je WW eindigt betalingen van de Ziektewet ontvangen.
    De Ziektewet-uitkering duurt tot je weer voldoende hersteld bent om te gaan werken, maar maximaal 104 weken (2 jaar).

Actuele informatie over ziek melden tijdens het recht op WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina