Hallo UWV team, Ik werk op oproepbasis met een 0-urencontract. Mijn WW-uitkering loopt tot eind februari. Ik heb een flinke hernia en moet hiervoor geopereerd worden. Kan ik hiervoor een ziektewet uitkering krijgen ondanks dat mijn WW-uitkering bijna verloopt? Of kun je een ziektewet uitkering krijgen als je geen WW-uitkering meer hebt?
Beste meimamma, Je wilt graag weten of je in aanmerking komt voor een Ziektewet-uitkering in jouw situatie. Ben je ziek tijdens het recht op WW-uitkering dan dien je dit te melden aan UWV telefoon (0900-9294). De eerste 13 weken dat je ziek bent blijft je WW-uitkering gewoon door lopen. Ben je aan het eind van deze 13 weken nog steeds ziek? Dan wordt de WW afgesloten en ga je betaling vanuit de Ziektewet-uitkering ontvangen. Eindigt je WW-uitkering voor de 13 weken om zijn? Dan ga je vanaf de dag dat je WW eindigt betalingen van de Ziektewet ontvangen. De Ziektewet-uitkering duurt tot je weer voldoende hersteld bent om te gaan werken, maar maximaal 104 weken (2 jaar). Actuele informatie over ziek melden tijdens het recht op WW-uitkering vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare