ww uitkering en auto?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Mijn man is zijn baan kwijt geraakt en is nu druk op zoek naar werk.
    Helaas wil dat niet echt flotten. Mede dankzij de feestdagen en dat een hoop bedrijven dicht zijn :(
    per 1 januari heeft ie geen baan meer.

Nu is dus de kans dat ie een tijdje een ww uitkering moet hebben ( 1 maand ofzo hoop ik )
    Maar nu zegt mijn schoonvader dat als je een ww uitkering aanvraagt dat je dan geen auto mag hebben omdat dat ook inkomsten is ofzo als je het zou verkopen?

Weet iemand hoe dat zit? Mag je een auto hebben als je een ww uitkering nodig hebt?

Groetjes Mamzie

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nog nooit van gehoort

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee ik ook niet. En daarbij: Een auto kan juist ook je kans op werk vergroten.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee dat geldt alleen voor uitkeringen van de sociale dienst niet voor ww en ziektewet, dus je auto mag je gewoon houden.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja dacht ook niet dat het kon.
    Op de site staat het volgende maar ik snap het niet helemaal :(

Vermogen

Krachtens de wet is vermogen: ‘de waarde van bezittingen waarover een bijstandsgerechtigde bij de aanvang van bijstandsverlening beschikt of redelijkerwijs kan beschikken, verminderd met de op dat moment aanwezige schulden’. Dus alles wat geldswaarde heeft, zoals een eigen huis, een auto of gewoon geld op de bank. Een bepaald bedrag van de waarde van de bezittingen wordt vrijgelaten.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dat is volgens mij alleen als je een schuld hebt bij de overheid, bijvoorbeeld UWV. Dan zouden ze beslag kunnen leggen op goederen. Maar dit kan niet zo maar hoor. Niet als je even werkloos bent. Succes trouwens voor je man met het vinden van een nieuwe baan! Ik hoop dat hij snel iets vindt.

7. mymiracle

dit gaat om een bijstandsuitkering, dat is iets anders dan een ww uitkering

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Heb vorig jaar een ww uitkering gehad..en heb mn auto nog steeds ;)

9. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

bij een WW uitkering mag je gewoon een auto hebben, dat is idd niet als je een bijstandsuitkering hebt.. dan moet je hem weg doen

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou gelukkig dan :D
    Mijn schoonvader ook altijd pffff.

We hebben trouwens nog geen auto maar moeten er noodgedwongen een kopen ivm dat mijn man eerst een auto van de zaak had.
    Niet dat we geld hebben pfff daar moeten we ( en voor andere dingen ) een lening voor afsluiten.

De schrik sloeg me echt om het hart dat we straks geen inkomsten zouden kunnen hebben omdat we een auto en eigen huis hebben :(

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

je kan misschien gewoon tijdelijk een goedkoop autotje nemen! misschien als je man nieuw werk vind dat hij dan weer een auto van de zaak krijgt?

12. mymiracle

ik weet niet of je een lening kan afsluiten met een ww uitkering, daar zijn ze wel strenger in geworden.

13. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik denk deze tijd van het jaar niet.. met die crisis enzo.. ze zijn niet meer zo makkelijk met leningen afsluiten

14. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    heel veel sterkte met het vinden van een nieuwe baan.

een ww-uitkering is iets waar je zelf voor hebt ingeleverd tijdens de tijd dat je wel werk had , dus daar heb je recht op, of je nou wel of geen auto hebt

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    De lening hebben we al afgesloten. Mijn man is technisch gezien nu nog in dienst ja ;)
    We hebben gewoon loonstrook ingeleverd en er niet bij gezegd dat ie volgende maand geen werk heeft ;)

Maar zoveel gaan we niet besteden aan een auto hoor. We moeten de belasting nog bijna 5000 terug betalen. Daarvoor hadden we de lening afgesloten. We kopen nu een auto van max 2500 euro. Als het minder kan dan minder. Maar moet wel veilig zijn!

En geen kans dat mijn man weer auto van de zaak kreeg. Eerst had ie een detashering ( schrijf je dat zo ? ) baan. Dus dat ie uitgezonden werd. Maar daar raakte hij overspannen van ( hij is een hele stille man die slecht met veranderlijke situaties om kan gaan ) en hij zoekt nu dus een baan waarbij ie niet uitgezonden word. En daar krijg je dan geen auto bij.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0