ww uitkering en verplichtingen

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hey dames, even een vraagje..... Wat hebben jullie allemaal voor verplichtingen gekregen van het UWV vanwege een ww uitkering?
    Dan bedoel ik dus naar sollicitaties gaan, speeddating met uitzendbureau's, sollicitatiebrief "cursus" Of een baan moeten aan nemen veel te ver van huis af?

2 jaar geleden kreeg ik zo n speeddating.... ;) Sloeg echt nergens op want het waren allemaal uitzendbureau's die in de bouw werknemers zochten. Daar had ik weinig aan.

Nu beland ik binnenkort weer in de ww...... :(..... Maar vraag me echt af of ik dat wel überhaupt wil aanvragen.
    Ik werk dan sowieso 1 dag in de week vrijwillig om toch nog een dagje op pad te wezen. En om geen gat op mijn cv te krijgen.
    Daarnaast zal ik mij uiterste best doen om weer een baan te vinden. Want ik en thuis zitten.... gaat het echt niet worden. :)

Vandaar dat ik wel benieuwd ben wat er tegenwoordig allemaal moet. Zo hoorde ik via via dat er een werknemer moest gaan werken 60km van huis af! :$
    Ik wil graag werken, maar er zijn grenzen. :D En ben echt niet te beroerd om 30km te reizen maar dat is dan ook echt de max.

Oh en hoe deden jullie dat met het kinderdagverblijf? Hier heb ik het op moeten zeggen omdat ik dat met een ww uitkering echt niet er bij kan hebben. Gelukkig heeft dit kinderdagverblijf gelijk plek. Dus als het nodig is kan ik gelijk terecht.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sorry hoor, maar het is algemeen bekend dat UWV zelfs van je verwacht dat je anderhalf a twee uur reistijd met OV accepteert... dus "mekkeren" over 30 kilometer dat je dat te ver vindt..... :$

3. xbabyxdx

Oh daar moest het dus neergezet worden! Dankje!

4. xbabyxdx

Nee 60 km vind ik te ver.... ;)

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik denk dat je wat voorbarig bent.
    Ik vind 30km reistijd ook te ver, maar ik kan me heel goed voorstellen dat UWV dat verwacht van mensen die een ww krijgen.
    Ts stelt deze vragen omdat ze twijfelt of ww dan wel de beste keuze is in haar situatie.

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Jij vind het te ver en uwv ziet het als werk weigering. Dus mocht je wel een ww aanvragen zal je je echt aan die regels en voorwaarden moeten houden.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja alleen is het niet direct zo zwart wit. UWV geeft je eerst ruim de tijd om een passende baan te vinden die binnen je wensen liggen. Pas wanneer je een x aantal maanden thuis zit zullen ze dwingender worden. Logisch ook natuurlijk.

8. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
  9. xbabyxdx

Precies. Dat vraag ik me dus ook af. Ik wil juist graag een baan. En als ze mij een baan 30km verder aanbieden... ik ben niet de gene die je hoort zeuren hoor! Sterker nog ik werk altijd al 30km verder van huis. Dus dat is het probleem niet. Maar 60km wat ik weleens voorbij heb zien komen vind ik dus wel te ver.

Werk voor minder salaris of lager geschoold werk... dat maakt mij allemaal niets uit.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Op verzoek gesloten

Deel Deze Pagina