Hoi, Graag zou ik willen weten of ik hier ook recht op heb. Ik voldoe aan bijna alle voorwaarden, ik ben alleen niet verzekerd bij awbz? Ik ben hier helemaal niet in thuis. Ik heb het tot nu toe elk jaar gekregen. Ik heb Wajong (heet nu ook anders geloof ik, ben 31 jaar) Als u meer moet weten vraag het maar. Alvast bedankt.
Beste Wennekej, Vrijwel iedereen in Nederland is verzekerd voor de AWBZ. Hier merk je zelf niets van, omdat dit via je (bruto)loon of je (bruto)uitkering wordt betaald. Als je een Wajong-, WIA-, WAZ- of WAO-uitkering krijgt omdat je minstens 35% arbeidsongeschikt verklaard bent, krijg je de Tegemoetkoming arbeidsongeschikten van de WTCG. De peildatum hiervoor is 1 juli. Dus was je op 1 juli 2012 minstens 35% arbeidsongeschikt? En heb je een Wajong-uitkering? Dan krijg je in september de Tegemoetkoming arbeidsongeschikten op je rekening gestort. Het bedrag is dit jaar 342,- netto. Actuele informatie over de Tegemoetkoming arbeidsongeschikten vind je op onze website of op de website van de Rijksoverheid. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare