ww uitkering; na een paar maanden geen 4 maar 3 dagen beschikbaar voor werk

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door konijntjeislief, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik wil graag weten hoe het zit mbt een ww uitkering.

Als ik een ww uitkering ontvang op basis van 4 dagen beschikbaar zijn voor werk, maar dit wordt ineens maar 3 dagen (ivm oppas die één dag minder kan), moet ik dan met terugwerkende kracht die ene dag terugbetalen aan het UWV?

Ik was dus al die tijd wel voor 4 dagen beschikbaar voor werk, maar binnenkort niet meer. Hoe werkt dit en wat moet ik hiervoor doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Konijntjeislief,

De wijziging in beschikbaarheid voor werk gaat in per datum dat je niet meer 4 dagen beschikbaar bent maar 3 dagen. Geef de wijziging zo spoedig mogelijk door aan UWV.
    Actuele informatie over beschikbaarheid voor werk vind je hier.

Actuele informatie over het doorgeven van wijzigingen vind je hier.

Informeer ook de werkcoach bij het werkbedrijf over de wijziging in je beschikbaarheid voor werk.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste Brigitte,

Bedankt voor je reactie. Kan ik hieruit opmaken dat ik die ene dag dan niet terug hoef te betalen over de voorafgaande maanden?

site uwv: "Wilt u minder gaan werken? Dan betekent dat, dat u zich minder beschikbaar stelt voor de arbeidsmarkt. Uw WW-uitkering wordt dan lager."

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Konijntjeislief,

In de periode dat je wel vier dagen per week beschikbaar was voor werk, had je recht op je volledige uitkering. Pas vanaf het moment dat je minder beschikbaar bent, wordt je uitkering lager.

Met andere woorden: alleen in de periode dat je minder bent voor werk, wordt je uitkering lager. Als je in de toekomst weer voor meer uren beschikbaar bent, kan je uitkering dus ook weer hoger worden.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina