Bekkenklachten en vervangend werk

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Pluis81, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hallo,

mijn vraag is of mijn werkgever mij kan verplichten om vervangend werk te doen. Ik zit nu in de ziektewet met bekkenklachten en werk in de gehandicaptenzorg. Ik zou computerwerk moeten gaan doen en heb al gelezen en gehoord dat hele dagen zitten ook niet bevorderlijk is voor mijn klachten. Op zich vind ik het geen probleem om te werken maar ik wil perséé afwachten wat de fysiotherapeute zegt en daar kan ik pas volgende week donderdag (30-6) terecht. Mijn huisarts heeft niet voor niets gezegd dat ik me ziek moest melden tot ik begeleiding krijg van een fysiotherapeut.
    Kunt u mij hier meer over vertellen?

Groetjes Pluis.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Pluis,

In de wet poortwachter staan regels over wat je werkgever en jij samen moeten doen om te zorgen dat jij zo snel mogelijk weer aan het werk komt. Je werkgever is verplicht hierbij een arbodienst of bedrijfsarts in te schakelen. Deze adviseert je werkgever ook over het soort en de hoeveelheid werk die je nog kan doen.

Ben je het niet eens met je arboarts of je werkgever over deze onderwerpen dan kan je een deskundigenoordeel aanvragen.

Actuele informatie over re-integratie bij ziekte vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina