Goedemiddag, Ik heb de volgende vraag. Ik zit momenteel in de ziektewet die niet geheel aan de zwangerschap te wijten is. Vandaag weer een gesprek gehad en er is in overleg met werkgever besloten dat ik tot mijn verlof in gaat zo ie zo niet terug keer op de werkvloer. Mijn vraag nu, ik ga dus ziekgemeld mijn verlof in, is het dan ook zo dat ik nog ziek ben na mijn zwangerschapsverlof? Of moet ik mij dan opnieuw ziekmelden mocht ik nog de zelfde klachten hebben? Ik hoop natuurlijk van niet! Ik heb een uitkering nu via het uwv. Alvast bedankt voor de moeite!
Beste Vivianbraak, Je bent ziek tot aan de ingangsdatum van je zwangerschapsverlof. UWV beëindigt dan je ziekmelding. Ben je na je verlof nog ziek en heb je nog een dienstverband? Dan meldt je dit aan je werkgever. Je werkgever doet dan als dit nodig is weer melding aan UWV. Ben je na je verlof nog ziek maar heb je geen dienstverband meer? Dan neem je contact op met UWV telefoon 0900-9294. Je meldt je dan bij UWV ziek. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare