Hai!! Wij zijn er net achter dat we in oktober weer papa en mama gaan worden, nu is het zo dat ik binnenkort ga starten met een nieuwe baan in de beveiliging voornamelijk nachten van 10uur. En ik ben er een beetje bang voor dat ik eigenlijk die nachten niet red.... moet ik het contract wel gaan tekenen moet ik gewoon eerlijk zijn?? Of eerst proberen en afwachten of het wel goed gaat gezien mijn ma verleden? Weet het even niet zo goed... dit was ook helemaal niet gepland. Wel gewenst en welkom uiteraard.
Ik zou het echt even afwachten. Het is nog zo pril! Em bovendien ga je eerst toch een proeftijd in waarin zowel jij als je werkgever kunnen bekijken of het "werkt". Je bent helemaal niet verplicht om je zwangerschap te melden. Mocht je het niet vol kunnen houden dan kan je altijd nog gaan overleggen en de reden op tafel leggen en kijken of er iets regelen valt qua uren/diensten.
Ik werkte mn eerste, en ook het eerste deel van mn tweede zwangerschap vooral nachtdiensten, alleen hoe dat in de beveiliging zit weet ik niet met zwangerschap en nachtdienst?
Wettelijk gezien: Een zwangere medewerkster mag u in principe niet verplichten om tussen 00.00 uur en 06.00 uur te werken. De medewerkster toch een nachtdienst laten draaien, mag alleen als u aannemelijk kunt maken dat het werk anders ernstig in het gedrang komt. De medewerkster mag in dat geval alleen s nacht werken tot acht weken vóór de vermoedelijke bevallingsdatum. Dus het is net wat jij wilt. Ik was vreselijk moe tijdens de eerste maanden, had niet aan nachtdiensten moeten denken eerlijk gezegd.
Ik heb het nu in de mail ook maar verteld. manager doet namelijk moeilijk over al geplande dagen die ik echt vrij moet houden.. denk dat wordt nooit wat met VK afspraken dus ik heb dat aangegeven en dat ze me er nu ook niet op kunnen afwijzen. Baal wel onwijs want zo had ik niet binnen willen komen.... Heb me ook gelijk aangemeld bij de bond omdat ik in de mail duidelijk heb dat ik een contract krijg.. maar heb hem nog niet.
Nog helemaal niks gehoord.. Ik denk dat ik morgen nog maar eens ga mailen. Want had mijn huidige baan ook al opgezegd... dus ik kom in de problemen zo
Bah, wat een vervelende situatie zo! Inderdaad maar ff mailen en/of bellen. Hoop dat het snel is opgelost voor je!