Ik zie het niet zo zitten om melk in te vriezen omdat het zo een gedoe is met ontdooien en opwarmen. Nu vraag ik me af of ik dit kan doen: Maandag, dinsdag en donderdag moet ik werken. Ik wil dan overdag kunstvoeding gaan geven en in de avond borstvoeding. De rest van de dagen en in het weekend kan ik gewoon live voeden als dit uiteindelijk goed gaat, anders ga ik toch overwegen om volledig over te stappen. Hij krult zijn lippen namelijk niet om en krijgt daardoor heel veel lucht binnen. Ik wil dus voorkomen dat ik melk moet invriezen. Zou ik de gekolfde melk kunnen gebruiken om de kunstvoeding mee aan te maken? Dit wil ik gewoon in de koelkast bewaren.
Flesvoeding maak je aan met water. Ik denk niet dat je daar ook borstvoeding voor kunt gebruiken. Maar je kunt uiteraard borst- en flesvoeding combineren. Persoonlijk zou ik de afgekolfde melk gewoon gebruiken die je hebt. Je kunt het volgens mij best lang bewaren in de koelkast. https://www.borstvoeding.com/artikelen/kolven/bewaren.html Vijf dagen zelfs in de koelkast, staat hier.
Je kan de melk die je geeft gewoon de volgende keer geven als je moet werken. Waarom zou je borstvoeding gebruiken om kunstvoeding aan te maken? Je hebt dan toch al voeding?(borstvoeding). Je zal overdag sowieso moeten kolven, je kan niet opeens niet meer kolven en avonden en andere dagen wel live voeden. Niet fijn voor je borsten en niet goed voor je productie. En invriezen en ontdooien is toch niet zo lastig. Avond ervoor uit de vriezer halen en opwarmen als het gegeven moet worden.