Zwangerschapsverlof tijdens ouderschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door EilleenBergs0021, 1 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EilleenBergs0021

EilleenBergs0021 Nieuw lid

1 okt 2018
    1
    0
    1
    Sinds de geboorte van mijn dochter werk ik 80% op basis van ouderschapsverlof (1 dag in de week). Ik heb een vast fulltime dienstverband. Wat ik mij afvraag is of ik tijdens mijn zwangerschapsverlof een zwangerschapsuitkering uitbetaald krijg obv mijn contractuele uren (40 upw), of dat er een correctie gemaakt wordt omdat ik de maanden voorafgaand aan mijn verlof 80% werk door ouderschapsverlof, en hierdoor dus op basis van 32 upw een zwangerschapsuitkering krijg.
    Op internet vind ik geen duidelijke (actuele) info, en ook op de website van het UWV kan ik hier niets over terugvinden.

Hopelijk kunnen jullie mij meer informatie geven.

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Eileen,

Goed dat je navraagt wat de invloed van het ouderschapsverlof is op de hoogte van de WAZO als je binnenkort weer met verlof gaat.

Ik beantwoord je vraag graag!

De hoogte van het dagloon voor de WAZO wordt vastgesteld aan de hand van het SV-loon dat je verdiende in het jaar vooraf aan je verlof (referteperiode). Bij het berekenen van het dagloon van de WAZO-uitkering kijken we niet naar het ouderschapsverlof. Krijg je aansluitend aan het ouderschapsverlof een WAZO-uitkering? Dan berekenen wij het dagloon met het loon dat je verdiende voor het ouderschapsverlof.

Ik wens je een fijn verlof!

Met vriendelijke groet,

Petra
    UWV WebcareTeam

iez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina