Ik zit nu in mijn zwangerschapsverlof. Heb een jaarcontract wat loopt tot 31 januari maar waarschijnlijk wordt het niet verlengd. Hoever van te voren moet je of kan je WW aanvragen? Gr Otje
Ikzelf kon pas een dag tevoren terecht, maar t schijnt al eerder te kunnen. Dus ik zou een maand vantevoren ff proberen als ik jou was..
Zodra jij van je werkgever weet dat je contract niet verlengd wordt. Kun je dit aangeven bij het UWV en wordt allesin werking gezet.
Oke bedankt! En weet ook iemand hoe het zit met de sollicitatieplicht? Ik hoef nu nergens te gaan solliciteren natuurlijk met zo'n dikke buik (ze zien me aankomen) en als de baby er net is kan ik ook niet meteen solliciteren. Krijg je dan een soort vrijstelling? Gr Otje
Otje ik zie dat je nu 36 weken zwanger bent. Dan krijg je een zwangerschapsuitkering. en na die 16 weken ga je over in ww en dan heb je wel sollicitatieplicht. Ben je nu al niet met verlof of ga je bijna
Ik dan even bellen met het UWV. Hoe Dat dan wordt geregeld. Volgens mij moet je wel je ww aanvrage,maar gaat dat dan pas in na je verlof. Maar er verandert steeds zoveel dat ik het niet met zekerheid durf te zeggen
Ja ik heb net een mailtje gestuurd naar UWV hoe dit zit... maar ja... geloof dat die niet zo snel zijn he?
bij mij was het precies hetzelfde... maand van tevoren 9 juni verliep me contract... kan 2 wkn van tevoren een ww aanvragen op werk.nl heb 1 mnd ww gehad toen verlof 16 wkn... nu weer ww
Ik krijg net dit antwoord binnen nav mijn email: Ingevolge de Wet arbeid en zorg heeft u gedurende 16 weken recht op zwangerschaps- en bevallingsverlof. In beginsel is dat inderdaad 6 weken voor en 10 weken na de bevalling. Om vervolgens in aanmerking te komen voor een WW- uitkering dient u zich beschikbaar te stellen voor de arbeidsmarkt en aan de sollicitatieplicht te voldoen. Aan u wordt geen vrijstelling verleend. Voldoet u immers niet aan de sollicitatieplicht, dan heeft dat gevolgen voor de hoogte van uw uitkering. Ja sorry hoor maar wat is dit nu voor belachelijks? Sollicitatieplicht is 1 x per week solliciteren. En ja hoor... daar staat mijn hoofd naar als ik net bevallen ben! Pffff... sorry hoor KUT-UWV! Gr Otje
Otje ik denk dat je het verkeerd begrijpt Je hebt nu recht op de zwangerschaps- en bevallings verlof. voor daarna moet je een ww uitkering aanvragen en dan ben je weer beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Hierbij geldt trouwens ook 6 weken voor en 10 weken na vanaf de dag van bevalling. Ik hoop dat je nu wat gerust gesteld bent
Oooh ik lees t nu eigenlijk pas goed. Je hebt gelijk Tassie. Maarre.... hoe dit dat dan? Ik ben 14 december uitgerekend en 31 januari loopt mn contract af. Stel je voor, baby is dan 6 weken. Dan heb ik dus nog recht op 4 weken zwangerschapsverlof. Krijg ik die dan van mijn werkgever of via de WW?
het verlof wordt zoiezo door het UWv betaalt. dit kan aan jou of aan de werkgever. Zal misschien nu via de werkgever gaan en daarna rechtstreeks. Dit moet je even afstemmen met je werkgever en UWV. Hebben ze je nog niet gemeld of je wel of niet terug mag komen?
Toevallig heb ik het dinsdag ook gevraagd aan het uwv. 2 weken van tevoren ( voor je verlof afloopt ), moet je je aanvraag doen bij werk. nl. Houd er wel rekening mee dat het 6 weken duurt eer dat je je geld krijgt. Succes ermee. Groetjes MB2005.