Ziek gemeld bij werkgever

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ikbien, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben ziekgemeld bij mijn werkgever ivm bekkeninstabiliteit.
    Ik heb gisteren een medewerker van uwv aan de lijn gehad ivm mijn ziekmelden. Even melden wat ik had en controleren of het klopte dat ik ziek ben. Ben nu 28,2 zwanger. Ben ziekgemeld met 27,3.

Nu zijn mij een aantal dingen onduidelijk;

1. Krijg ik nu nog te maken met een arbo arts?

2. Ben ik nu verplicht om de hele dag thuis te blijven? Mag ik naar een verjaardag of een winkel. Heb last van mijn bekken, ben niet aan het overgeven boven de wc ofzo.

3. De ziektewetuitkering wordt die naar mijn baas overgemaakt of naar mij?

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 29 jan 2014
    Laatst bewerkt: 29 jan 2014
    Beste ikbien,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naar aanleiding van je ziekmelding bij je werkgever heb je een aantal vragen.

1. Krijg ik nu nog te maken met een arbo-arts?
    Je werkgever kan je vertellen of je te maken krijgt met een arbo-arts. Deze arts werkt in opdracht van je werkgever. Daarnaast is het mogelijk dat je wordt opgeroepen voor een gesprek met een verzekeringsarts van UWV. Voor zo’n gesprek word je uitgenodigd per brief.

2. Ben ik nu verplicht om de hele dag thuis te blijven?
    Je hebt contact gehad over je ziekmelding met onze medewerker. Tot deze eerste controle was je verplicht thuis te blijven. Op dit moment gelden de afspraken die je in dit gesprek met de medewerker hebt gemaakt. Je krijgt deze afspraken in een brief bevestigd. Twijfel je of je iets wel of niet mag doen? Neem dan contact op via UWV telefoon (0900-9294).

3. De ziektewetuitkering wordt die naar mijn baas overgemaakt of naar mij?
    Je werkgever betaalt gewoonlijk tijdens ziekte je loon door. Bij de aanvraag heeft de werkgever vermeld aan wie de uitkering wordt overgemaakt. Voor informatie hierover kun je terecht bij je werkgever (of UWV).

Actuele informatie over ziekte rond zwangerschap vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Doménique
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina