Contract niet verlengd

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door HabibiAna, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Goedmiddag,

Ik ben na mijn zwangerschapsverlof ziekgemeld. Ik ben twee maanden geleden begonnen met reiintegreren ( twee halve dagen).
    Mijn contract verloopt 1/ 02/ 2012. Ik heb vandaag te horen gekregen dat het niet verlengd zal worden. Ik had twee weken vakantie opgenomen de komende twee weken. Op mijn werk hebben ze aangegeven dat ik na die twee weken niet meer terug hoef te komen.
    Is dit zomaar mogelijk? Ik zou in principe tot eind jan gewoon moeten werken. Wat betekend dit verder voor mij? En moet ik dit aan het uwv melden? Hoe zit het met mijn salaris voor januari? En daarna?

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste HabibiAna,

Je wilt weten of de werkgever van je kan verlangen dat je na je vakantie niet meer terug hoeft te komen tot het einde van je contract.
    Ook vraag je hoe het dan zit met je salaris.

Voor wat betreft je eerste twee vragen kan UWV je niet adviseren.
    Neem voor arbeidsjuridische vragen contact op met je vakbond, rechtsbijstand of het Juridisch Loket (0900-8020).

Daarnaast vraag je of je dit moet melden aan het UWV.
    Als laatste wil je weten wat er na januari gebeurt.

Als je een uitkering ontvangt, heb je inderdaad een meldingsplicht.
    Wat er na januari gebeurt, is afhankelijk van welk soort uitkering je ontvangt van UWV.
    Ik heb helaas geen inzage in je dossier.
    Wanneer je contact opneemt met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294) kan mijn collega je vertellen wat er na januari gebeurt.

Actuele informatie voor het doorgeven van informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina