Hallo. Ik ben nu 13 weken zwanger en heb dusdanig veel last van harde buiken, dat ik zoveel mogelijk rust moet houden van mijn verloskundige. De vorige zwangerschap had ik dit ook en heb me toen ziekgemeld. ( ik had toen nog geen wia) Het uwv noemde het toen ziek door zwangerschap en ik kreeg daarom 100%van mijn dagloon. Op dit moment ben ik opgenomen in een ggz - instelling voor traumaverwerking. Doordat ik nu zwanger ben, moet mijn opname (tijdelijk ) gestopt worden, omdat traumaverwerking tijdens zwangerschap niet erg goed samengaat. Nu is mijn vraag, moet ik deze verandering in mijn situatie doorgeven aan het uwv? En heeft dit nog gevolgen voor de hoogte van mijn uitkering? Ik heb op dit moment 70% van mijn dagloon. Heb ik nu ook weer recht op 100 %van mijn dagloon of is dit alleen als je een werkgever hebt? Alvast bedankt!
Dag Nirak1978, Ik wens je allereerst beterschap. De verandering van verblijfsadres moet je doorgeven bij de WIA met het formulier 'Doorgeven wijzigingen als u een WIA-uitkering heeft'. Je vindt het hier. Als je ziek bent ten gevolge van zwangerschap krijg je geen Ziektewetuitkering maar wordt de WIA gewoon doorbetaald. Ik wens je een goede zwangerschap en bevalling. Met vriendelijke groet, Peter