Hallo, Ik heb een vraag. Ik heb 15 jaar in de kinderopvang gewerkt maar wegens een reorganisatie ontslagen, daar heb ik WW voor gekregen 18 maanden. De WW bereikte zijn einde in febr. 2015. In april 2014 heb ik een 0 uren contact gekregen bij de thuiszorg en de gewerkte uren altijd doorgegeven aan het UWV. Dit 0 uren contract is in jan. 2015 omgezet naar een contract voor 7 uur per week tot 31 mei 2015. Dit contract word helaas niet verlengd, dus per 1 juni 2016 ben ik weer werkloos. Heb ik nu ook recht op de basis WW van 3 maanden mede omdat ik het merendeel een 0 uren contract hebt gehad? Alvast bedankt voor uw antwoord
Beste Janet34, Wat rot dat je 0-uren contract niet verlengt wordt. Ik begrijp dat je graag wilt weten of je weer in aanmerking komt voor een WW-uitkering. Je geeft aan dat je contract loopt tot 31 mei 2015 maar dat je werkloos wordt per 1 juni 2016. Kan het misschien zijn dat je een typefout hebt gemaakt? Ik zou graag van je willen weten per welke datum je werkloos wordt. Dan kan ik je een gerichte antwoord op je vraag geven. Met vriendelijke groet, Mariƫl UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Moet idd 1 juni 2015 zijn. 0 uren contract van 7 april tm 31 dec. 2014. En van 1 januari 2015 tm 31 mei 2015 7 uren contract. Dus werkloos per 1 juni 2015
Beste Janet34, Dank je voor de toevoeging. Ik kan nu je vraag beantwoorden. Heb ik recht op een WW-uitkering terwijl ik voor het merendeel een 0-urencontract heb gehad? Als je aan de voorwaarden voldoet kan je weer een WW-uitkering krijgen. Het maakt niet uit dat je gedeeltelijk een 0-uren contract hebt gehad, er wordt gekeken naar de gewerkte uren. Actuele informatie over de voorwaarden voor een WW-uitkering vind je hier. Ik hoop voor je dat je snel weer werk vindt. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare