Per oktober ben ik gestopt met een opleiding die ik toen volgde. Ik had hier een leer-werk contract. Ik was toen net zwanger. Mijn plan was toen om te gaan werken bij een uitzendbureau voor de zorg waar ik al eerder (zonder diploma) had gewerkt. Nu mag ik via dat bureau helaas niet meer werken zonder diploma. De regels omtrent werken in de zorg zonder diploma zijn veranderd. Mijn vriend heeft wel inkomen, maar dit is niet genoeg voor ons twee en straks een baby. Heb ik ergens recht op? bijstandsuitkering?
Beste Cupcake85, Uit je verhaal begrijp ik dat je in de afgelopen periode gewerkt en salaris hebt ontvangen. Heb je in de afgelopen 36 weken minimaal 26 weken gewerkt en loon ontvangen? Dan kan je aanspraak maken op een WW-uitkering. Voldoe je niet aan deze voorwaarde? Dan kun je bij je gemeente informeren of jij en je vriend recht hebben op een aanvullende bijstandsuitkering. Beide uitkeringen kun je aanvragen via www.werk.nl . Je kan je daar ook in schrijven als werkzoekende. Actuele informatie over hoe je jullie inkomen kan aanvullen vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare