ww vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mnlaa93, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnlaa93

mnlaa93 Lid

17 jul 2014
    59
    1
    8
    Vrouw
    Student
    brunssum
    Halloo,

mijn vraag is,

Dadelijk in december is mijn contract afgelopen dan heb ik een half jaar contract gehad, maar ik heb sommige maandagen en soms vrijdag in ieder geval sommige dagen niet gewerkt. Word dat van die week afgetrokken of tellen jullie dan toch dehele week ? Ik heb wel dan de rest van de week gewerkt. Dat is van maandag tot vrijdag. Ik weet dat ik 26 weken moet hebben gewerkt maar daarom deze vraag want dan kom ik er niet voor in aanmerking ofwel? Zou u mij kunnen helpen of zijn er nog andere mogelijk heden ?

groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mnlaa93,

Wat rot dat je contract afloopt.

Je wilt weten of je wel aan de wekeneis voor de WW voldoet aangezien je af en toe een dag vrij bent geweest.

Vanaf je eerste werkloosheidsdag tellen we 36 kalenderweken terug. Van die 36 weken moeten er minimaal 26 gewerkt zijn. Als er maar minstens 1 uur gewerkt is in een week, telt die week mee. Het maakt dus niet uit wanneer je af en toe een dagje vrij bent geweest. Ook wanneer je een week niet gewerkt hebt maar vakantiedagen uitbetaald hebt gekregen, telt die week mee.

Heb je vóór je bij deze werkgever in dienst kwam een andere werkgever gehad en is deze laatste baan daarvoor in de plaats gekomen? Dan tellen gewerkte weken bij je vorige werkgever die in de laatste 36 weken vallen ook mee.

Actuele informatie over de wekeneis vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina