Hallo, Een vraag. Ik zat in de ww maar ivm zwangerschapsverlof krijg ik nu de wazo-uitkering. Maar nu ben ik ziek door de bevalling. Wanneer moet ik me ziekmelden bij UWV? En wat gebeurt er dan, ga ik dan eerst 13 weken in de ww en daarna eventueel ziektewet, of gelden er andere regels?
Beste Herfstkind, Je ontvangt op dit moment een WAZO en wilt graag weten wanneer je moet ziek melden bij UWV. Tijdens je bevallingsverlof is het niet nodig aan UWV te melden dat je ziek bent. Ben je na je verlof nog ziek dan meld je dit aan UWV telefoon (0900-9294) op de eerste dag na je verlof. UWV neemt je melding in behandeling als een aanvraag voor een Ziektewet-uitkering. Je blijft deze uitkering ontvangen tot UWV of jij van mening zijn dat je voldoende bent hersteld. Vanaf de datum dat je hersteld wordt gemeld kun je een aanvraag doen voor heropening van je WW-uitkering. Hiervoor moet je uiteraard nog wel WW-rechten hebben die niet zijn gebruikt. Actuele informatie over ziekte na je bevallingsverlof vind je hier. Ik wens je fijne kraamtijd en een voorspoedig herstel. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare