Ik heb sinds mei een WW uitkering (werkgever failliet). Nu krijg ik sinds deze maand mijn WAZO (zwangerschapsuitkering). Ik dacht eigenlijk dat ik op dat moment weer 100% mijn oude salaris (wat ik bij mijn werkgever verdiende) zou ontvangen. Nu is het dagloon lager dan mijn 'echte salaris' (maar wel hoger dan mijn WW). Hoe zit het nou: * Behoor je je oude salaris weer te ontvangen? * Of wordt er een gemiddelde genomen over je verdiensten in 1 jaar. Dat is in mijn geval dus een aantal maanden salaris van werkgever en daarna mijn WW uitkering? * Of gaat het op nog een andere manier?
Beste Jackie78, De hoogte van je zwangerschapsuitkering wordt berekend over het inkomen van 1 maand of 4 weken voor je verlof. Het gaat hierbij om de laatste volledig loon/uitkeringsperiode. Heb je in die periode een WW-uitkering ontvangen dan wordt het dagloon van deze uitkering overgenomen. Je ontvangt dan een 100% betaling hiervan. Verschilt het dagloon van de zwangerschapsuitkering met die van de WW-uitkering die je ontving? Neem dan contact op met UWV telefoon 0900-9294 voor uitleg over de berekening. Er zijn situaties waarin een afwijkende berekening kan gelden. Actuele informatie over de berekening van de WAZO vind je hier. Ik wens een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare