WW, baan en zwanger.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mlissa, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mlissa

Mlissa Actief lid

28 apr 2014
    219
    1
    18
    Hallo,

Op dit moment zit ik nog in de WW aangezien bij mijn vorige werk mijn contract niet verlengd werd per 31/12/2015. Ik heb toen een ww-uitkering aangevraagd en deze krijg ik 3 maanden, dus dit is nu de laatste maand. Nu heb ik waarschijnlijk per 1 april werk, dus precies wanneer mn ww-uitkering stopt. Dit is niet het werk wat ik het liefste doe, dus ben nog wel verder aan het kijken. Al ben ik bang dat ik nu nergens meer aangenomen word als ik vertel dat ik zwanger ben.

Moet ik nu voor de maand maart nog wel 4 sollicitaties doen?

Ik ga werken als gastouder, maar op dit moment kost het me meer geld dan wat ik er mee ga verdienen, ik moet natuurlijk allemaal spullen aanschaffen. Is daar nog een regeling voor?

Vriendelijke groet,
    Melissa

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Melissa,

Wat fijn dat je waarschijnlijk weer aan het werk kunt vanaf 1 april! Je wilt weten of je in maart evengoed nog moet solliciteren, nu we weet dat je (waarschijnlijk) weer aan het werk kunt.

Zolang je een WW-uitkering ontvangt, moet je blijven solliciteren. Ook wanneer je weet dat je op een later moment weer aan het werk kan. Mocht je hier toch overleg over willen, dan kun je je adviseur werk altijd een bericht sturen via de werkmap op werk.nl.

Vanuit UWV is geen regeling om je te ondersteunen bij de aankoop van de spullen die je als gastouder nodig hebt, sorry.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina