Hallo, Ik heb een vraag Ik zit sinds 30 weken helemaal in de ziektewet ivm bekkenklachten en harde buiken Nu heb ik vrijdag een plan van aanpak gekregen ,die moet ik ondertekenen en terug sturen Er staat in dat ik tot aan mijn zwangerschapsverlof niet meer aan het werk kom Maar dat ik na mijn bevallingsverlof mijn werk weer volledig kan hervatten Nu vraag ik mij af of zo n plan van aanpak normaal is bij verzuim ivm zwangreschapsklachten Ik bedoel ik kan toch niet 100% zeker weten dat ik na mijn bevalling weer volledig hersteld ben ik heb in maart 2009 een zoontje gekregen en werd 4 weken na de bevalling heel erg ziek (alvleesklierontsteking) en heb toen in het zkh gelegen en ben een hele poos uit de running geweest,dus vind het zo eng om nu te zeggen dat ik na de bevalling weer volledig kan werken (al gaan we daar wel voor) Is het dus normaal dat ik die nu krijg??
Beste Aapje2009, Het opstellen van een plan van aanpak is normaal in deze situatie. Een plan van aanpak wordt, ook bij zieke ten gevolge van de zwangerschap, na 8 weken ziekte opgesteld. Kun je door verslechtering van de klachten niet aan de afspraken voldoen ? Bespreek dit dan met je werkgever. Het plan van aanpak kan na dit overleg (met wederzijds goedvinden) worden bijgesteld. Actuele informatie vind je in deze brochure: http://bit.ly/u2pf16 Sterkte met je gezondheid en alvast een fijn verlof toegewenst. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare