Stage HBO voltijd en zwangerschapsverlof

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Madelon84, Apr 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madelon84

Madelon84 Lid

Mar 28, 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Ik heb een vraag. Ik ben 30 jaar. Ik ga per sept 2015 een stage van 10 maanden lopen. Ik heb net een stageplek gevonden. Ik volg een voltijd HBO opleiding en zit nu in mijn 2e jaar. Wat zijn mijn rechten en plichten? Moet ik de "verloren" tijd van een zwangerschapsverlof inhalen? Met andere woorden: kan mijn hogeschool mij verplichten om de stage te verlengen?

En hoe zit dat met het bedrijf waar ik stage ga lopen? Wanneer moet ik het hun vertellen?

Onder welke wet valt dit allemaal?

Ik heb tevens diabetes type 1, waardoor ik waarschijnlijk eerder met verlof zal moeten en eerder zal bevallen.

Alvast bedankt!

Groeten, Madelon.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Madelon,

Je wilt graag weten wat een eventuele zwangerschapsverlof voor invloed gaat hebben op je stage. Daarnaast wil je ook weten wanneer je aan je stagebedrijf moet vertellen dat je zwanger bent.
    De vragen die je mij stelt zijn vragen die alleen je opleider en/of stagebedrijf kan beantwoorden. Ik weet namelijk niet of je school aparte regels heeft over wat er gebeurt met je stage tijdens verlof.

Ga je tijdens je stage een stagevergoeding ontvangen? Dan ben je wel verzekerd voor de Ziektewetuitkering en zwangerschapsuitkering. Via deze link vind je hierover meer informatie.

Ik wens je succes.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page