Hallo, Ik ben nu 15 weken zwanger en ben ziekgemeld ivm bekkenproblemen. Nu verwacht ik niet snel wee te kunnen werken, maar begin juli gaan wij op vakantie naar Italie. Nu is mijn vraag of dit gewoon mag terwijl ik in de ziektewet zit? Alvast bedankt
Beste Joyce86, Je overlegt met je arbodienst en werkgever of zij akkoord zijn met je vakantie. Is dit het geval dan hoef je het alleen aan UWV te melden als je via de werkgever een Ziektewet-uitkering ontvangt. Je neemt hiervoor contact op met UWV telefoon (0900-9294). Ik wens je een fijne vakantie. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor je snelle antwoord! Maar als mijn werk dus nee zegt dan mag ik niet op vakantie. De arbodienst heb ik nog niet gezien. En nog even een vraag, klopt t ook dat ik echt nergens naar toe mag en de hele dag thuis moet blijven? Alvast bedankt!
Beste Joyce86, Heeft je werkgever vanwege ziekte ten gevolge van je zwangerschap een Ziektewet-uitkering voor je aangevraagd ? Na je ziekmelding belt UWV je binnen enkele dagen (meestal binnen 48 uur) en/of nodigt UWV je uit om op het spreekuur te komen. Tot die tijd moet je iedere dag tot 18.00 uur thuis blijven. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare