Even in het kort de situatie: ik ben vlak voor mijn verlof met mijn werkgever overeen gekomen dat het voor alle partijen beter zou zijn als ik aansluitend aan mijn verlof met ontslag ga, vanwege een verschil in zienswijze over hoeveel ik beschikbaar moet zijn voor mijn werk bij een parttime contract. Deze week wordt mijn laatste verlofweek, de weken daarna zijn officieel vakantieweken dan, en dan gaat 1 januari mijn ontslag in. Nu hebben we alleen een nogal heftige tijd achter de rug, vanwege de hartproblemen bij Caitlyn, waardoor ik op dit moment me nog helemaal niet in staat voel om alweer aan het werk te gaan/beschikbaar te zijn voor werk. Ik denk ook niet dat ik op 1 januari al wel weer fit genoeg ben om wel aan de slag te kunnen. (Voor alle duidelijkheid: ik wil graag werken, maar ga op dit moment gillen bij het idee om dat ook nog op m'n bordje erbij te krijgen: dat wordt na alle gedoe hier echt nog even te veel). Moet ik me dan toch volgende week bij mijn werkgever nog ziek gaan melden, of moet dat pas per 1 januari bij het UWV?
Als je ziek bent moet je je bij je werkgever ziekmelden. Zij verzorgen dan ook een zogenaamde ziek-uit-dienst-melding naar het UWV. Hoe heb je het 'ontslag' geregeld? Hebben jullie netjes een beëindigingsovereenkomst met wederzijds goedvinden opgesteld zodat je recht houdt op een WW-uitkering? Groetjes, Josien
Was er inmiddels ook al achter via het juridisch loket, maar idd En idd ontslag met wederzijds goedvinden.