WW, zwanger, sollicitatieplicht

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mom2be82, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom2be82

Mom2be82 Nieuw lid

5 mei 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo webcare team,

Ik heb momenteel een WW uitkering en ben 16 weken zwanger. Ik ben volop aan het solliciteren en heb ook voldoende gesprekken. Echter, geen enkel bedrijf durft mij nu aan te nemen. Ze geven allen aan dat ik zeker moet bellen als ik me straks na de zwangerschap weer de arbeidsmarkt op ga.

Ik merk dat ik dit psychisch ook moeilijk trek aangezien ik me best zorgen maak. Dit uit zich dan ook weer in lichamelijke klachten. Na mijn zwangerschapsverlof heb ik nog zo'n 4 maanden WW over.
    Hoe gaat het UWV hier mee om. Kan mijn sollicitatieplicht bijgesteld worden aangezien ik nu nergens aan de bak kom? Of ben ik toch verplicht om aan mijn sollicitatieplicht te blijven voldoen? Zowel bij tijdelijke als vaste functies kom ik nu niet binnen.
    Men is bang voor uitval (terwijl ik mijn klachten uiteraard voor me houd), vind het zonde om nu energie in een inwerktraject te stoppen terwijl ik straks met verlof ben etc.

Wat raden jullie mij aan? Wat zijn de mogelijkheden hierin?

Alvast bedankt voor de reactie.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mom2be82,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Vervelend dat je nu geen baan kunt vinden. In principe moet je tijdens je WW-uitkering beschikbaar zijn voor werk, en daar actief naar solliciteren. In bepaalde situaties kun je vrijgesteld worden van deze sollicitatieplicht. Ik raad je aan om dit voor te leggen aan je Adviseur Werk. Die kan je (gedeeltelijke) ontheffing van je sollicitatieplicht verlenen. Je bereikt de adviseur Werk via de Werkmap.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je veel sterkte met je gezondheid.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina