vrije dag inleveren tijdens zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door bigkizzzz, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bigkizzzz

bigkizzzz Lid

29 mrt 2012
    51
    0
    0
    Hallo,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik werk in de kinderopvang en ben met zwangerschapsverlof(inmiddels bevallen van een prachtige zoon) mijn verlof duurt nog tot begin juli. Nu mijn vraag wij werken met de JUS regeling en hebben een feestdagenverlofbudget nu kreeg ik een mail dat ik 2 de paasdag, koningsdag en 5 mei uren moet inleveren. Maar dat is toch raar. Mijn werkgever krijgt mijn uren gewoon door het UWV betaald en ik lever nog eens mijn vrije dagen in. Mag dit wel? In mijn ogen is dit dubbel op en word mijn werkgever hier dus beter van en ik slechter.

Alvast bedankt voor een reactie

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Bigkizzzz,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Je wilt weten of het wel klopt dat je bij je werkgever vrije dagen moet inleveren voor feestdagen tijdens je verlof. UWV Webcare is niet bevoegd je hier een antwoord op te geven. Dat komt omdat jouw vraag juridisch is. Dit is iets tussen jou en je werkgever wat is vastgelegd in de CAO of het arbeidsrecht.

Ik raad je aan hierover advies in te winnen bij bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020).

Succes hiermee en een fijn bevallingsverlof gewenst!

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina