Goedemorgen, Op dit moment ben ik werkzaam op een jaarcontract tot en met 31 december 2015, dit contract wordt door mijn werkgever nog met 1 maand verlengd tot 1 februari 2016, daarna is er voor mij geen ruimte meer. In 2014 ben ik gestart met de HBO-V deeltijd opleiding tot Verpleegkundige, dit betekent dat ik in februari 2016 op stage moet voor 2 dagen in de week, dit is flexibel dus ik blijf wel beschikbaar voor werk van 24 uur (net als nu). Ik heb al eerder een vraag gesteld en begrepen dat ik om op stage te gaan, toestemming aan jullie moet vragen. Echter ben ik inmiddels door een selectieprocedure heen en heb deze positief af weten te sluiten, deze selectie is voor een duale opleidingsplaats. Dit betekent dat een nieuwe werkgever mij wil aannemen per 1 september 2016 en ik dan dus ga werken en leren. Nou is mijn vraag aan jullie: Hoe zit het voor mij met de periode van 1 februari tot 1 september? Heb ik met deze situatie gewoon recht op WW? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Miek
Hallo Mieke22, Je wilt graag weten of je recht hebt op WW van 1 februari 2016 tot 1 september 2016 wanneer je stage loopt en wel beschikbaar bent voor werk. Dat je per 1 september 2016 gaat werken en leren staat hier dan los van (uiteraard wel van harte gefeliciteerd). Ik begrijp uit je bericht dat je al weet dat je toestemming moet krijgen van UWV als je stage wil lopen. Als je daarnaast aan de eisen voldoet van de WW dan heb je voor de periode van 1 februari 2016 tot 1 september 2016 gewoon recht op WW. Met vriendelijke groet, Marleen [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT] [FONT="] [/FONT]