Ik ben er vanmorgen vroeg achter gekomen dag mijn jongste dochter luis heeft. Oa jassen en beddengoed gewassen van alle kinderen. Alle kinderen zijn behandeld en uiteindelijk bij 2 van de 3 luizen gevonden en 1 had alleen neten. Ik had ze dus zelf ook. Snel na de winkel geracet en spul gehaald en behandeld. Nu had ik dus meerdere afspraken ma heb alles afgezegd. Kan morgen wel alles door gaan omdat wij behandeld zijn of moet ik dat ook allemaal afzeggen ? Maandag meiden gewoon weer naar school ? Uiteraard ga ik melding doen van de luizen. Zijn er nog meer dongen die ik moet doen of rekening mee moet houden ? Behalve kammen dan. Elke dag douche en kammen kammen kammen
Vooral het kammen is heel belangrijk, dat doe je dus goed . Hier kunnen de kinderen gewoon naar school komen. Idd wel even melding maken. Hier betekent dat 2 extra controles met 2 weken er tussen. Verder kun je niet zo veel doen. Hoop dat jullie er snel van af zijn! x
heb je serieus afspraken afgezegt vanwege luizen?! Wij hadden ze pas ook, maar heb echt niks afgezegt. Ook niet alle jassen en bedden extra verschoond Had geen spul gehaald, alleen een kam. Wat hier goed werkte, een handdoek nat maken, flinke scheut wijn (oid, iets met flink alcohol) erop, om het hoofd knopen en kwartiertje laten zitten, daarna haren wassen en kammen. Na 3 dagen nog een keer herhalen en dan na een paar dagen weer. Ik wou dat ik hier eerder achter was gekomen, werkte heel goed bij ons!
Jassen en beddengoed lijkt me toch wel het eerste om te wassen. En waarom geen speciaal luizenspul? Hoe eerder je er vanaf bent hoe fijner lijkt me.
Ik heb serieus alles afgezegd. Er zouden vrienden komen met kinderen om mijn meubels te schilderen dat heb ik dus afgezegd. Zelf zou ik ook nog baby spullen ergens ophalen ook afgezegd. Toen me moeder t hoorde maakte ze er ook echt een drama van en moest ik volgens haar echt alles uit de kasten etc wassen. Dit niet gedaan. Want blijkt niet te hoeven. Durfde al amper over straat bang dat andere t door mij krijgen. Vind t ook echt heel vies.
Richtlijn van het RIVM is dat, je hoeft niet meer te wassen. Alleen kammen kammen en nog eens kammen is het advies. idee erachter is dat hoefsluizen niet lang overleven zonder gastheer.
Ja dat is het nieuwe beleid he, niet meer alles wassen enzo... kammen is eigenlijk het enige wat je hoeft te doen en eventueel een spulletje. Al is daar de werking ook helemaal niet van bewezen geloof ik. (zou ik zelf voor alle zekerheid wel doen denk ik hoor) Wat wel goed schijnt te werken is cremespoeling in het haar doen en dan kammen. Of een drupje tea tree olie.
Joh meid heb je echt alles afgezegd? Wat zonde zeg.. nergens voor nodig. Je heb haar nu behandeld dus niks aan de hand. Even 1 keer per dag nu kammen met een luizenkam en de kam uitkloppen in kokend heet water. Geen paniek!! komt echt allemaal goed!! Ik heb drie meiden die ze allemaal tegelijk hadden inclussief ik. Maar weer luisvrij
vanwege de nieuwe richtlijnen. En geen speciaal luizenspul... vroeger vaak moeten gebruiken en het werkte voor geen meter en advies bij de apotheek was ook kammen kammen kammen en zeiden dat luizenspul weinig toegevoegde waarde heeft. Daarvoor al op internet rondgekeken, en toen had ik al gelezen dat alcohol beter werkt, zelfs de haarlotion van zwitsal, nou dan gebruik ik dat liever dan luizenspul.
He wat wat vervelend hoop dat jullie er snel vanaf zijn. Ik druppel altijd thea three olie in de jas van me dochter en in haar haar om te voorkomen dat ze luizen krijgt.
Tea three olie waar kan ik dat kopen ? Ga ik dat eens proberen. Heb de meiden hun haar al 4 keer gewassen vandaag maar t vet blijft. Ook 2 keer met azijn gewassen. Ga t vanaf nu om de dag ff wassen met azijn omdat ik hoorde dat dit indd werkt. Heb zelf nog jeuk op mijn hoofd hoop niet dat ze er nog zitten
Dimeticon werkt wel. Daar kan luis niet resistent tegen worden want het legt een verstikkend laagje over de luis. Ze stikken dus.
Gewoon in de kruidvat. Smorgens doe ik altijd een vlecht in bij me dochter. en dan veeel haarlak en dan de druppels. Pas op giftig voor katten! Dimeticone zit ook in de shampoo van swarskopf hair repair de bruine