Ik kom binnenkort in de wwb ik weet dat het geen vetpot is maar vraag het toch maar..met hoeveel moeten jullie het doen?(inc toeslagen van de belasting?) en krijgen jullie er ook een toeslag boven op? Ik heb uitgerekend dat ik het met 1100 kan redden inc boodschappen maar dan kan ik niks extra's
ik werk 3 dagen en verdien zon 1000,- zonder toeslagen.. ik heb geen idee hoeveel je krijgt met de WWB? Ik kan redelijk rond komen... ben ook nog 150 euro pmnd kwijt voor gastouder voor Collin omdat ik moet werken..
Ik heb ook WWB maar ik krijg allerlei toeslagen: huurtoeslag, zorgtoeslag, alleenstaande ouder toesag, kindgebonden budget en bij de gemeente vergoeden ze mijn eigen bijdrage voor rechtzaak en de kraamhulp. En gemeentelijke lasten kun je kwijtschelding voor aanvragen. Je red het best hoor, niet teveel energie verbruiken (kachel, douchen tikt erg aan) Verder raad ik je aan een planning te maken voor iedere maand. Zo houd je goed het overzicht.
Ik heb WWB en ik werk. De WWB vult mijn loon aan tot het loon wat je mag verdienen als alleenstaande ouder. Ik krijg zo'n 1175,- netto per maand. En dan heb ik nog huurtoeslag, zorgtoeslag, Kingebondenbudget en kinderopvangtoeslag. Alleenstaande ouder korting en de aanvullende all.st. ouderkorting en de combinatiekorting en kinderbijslag. De alleenstaande ouderkorting gaat van mijn WWB af de rest niet geloof ik tot dat mijn zoon 5 jaar is dan gaan de andere kortingen ook van mijn WWB af. Ik red het prima zo per maand, hou zelfs geld over aan het einde van de maand. Ik heb 2 rekeningen de Kortingen en de Zorg en kindertoeslag komen op mijn ene rekening binnen das mijn huishoudrekening en al het andere (loon en WWB) komt op mijn andere rekening binnen (ook de kinderopvangtoeslag en huurtoeslag) en dat is de vaste lasten rekening waar ik geen pinpas bij heb. Dus daar kan ik niet vanaf pinnen zodoende kom ik niet aan dat geld, de vaste lasten gaan er automatisch vanaf elke maand. Je moet wat puzzelen met je geld maar ik kan er van rondkomen.
@Annetske gaan de kinderbudget en huurtoeslag ook van je wwb af? en hoeveel uur werk je maar hoeveel houden jullie dan over om van te leven voor eten en extra's?