hoi, ik moet vandaag op het werk gaan vertellen dat ik niet meer mag tillen en alleen maar mag zitten. gelukkig hoef ik dit maar tot woensdag en dan kijkt de vk verder. ben heeeel bang dat ik moet stoppen met werken. nu vind ik het moeilijk om dit te gaan vertellen, ik werk namelijk al een tijdje halve dagen ivm mijn rug. nu komt het omdat mijn buik pijn doet en constant hard wordt. ik werk op een kinderdagverblijf en voelde me al zo nutteloos met halve dagen en nu mag ik de kindjes niet eens oppakken. nu sta ik vandaag ook alleen op de groep van kwart over 5 tot 6 uur, hoe ga ik dat doen zonder kindjes te tillen. pfffff, ik voel me zo´n zeikerd haha. xxxxxxxxxxxxxxxxx
Vervelend zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt om nu weer met dit bericht te komen. Maar jij kan er verder toch ook niks aan doen? Ik neem aan dat je ook liever nergens last van hebt. Waarom bespreek je dit niet gewoon met je leidinggevende? Misschien is het voor hem/haar handiger dat je even helemaal niet werkt of nu al met zwangerschapsverlof te gaan en het klinkt alsof dat voor jou ook beter zou zijn. Succes en sterkte!
dank je voor je antwoord. ik wil sws afwachten wat de vk woensdag zegt. maar helemaal ziek lijkt me eerlijk gezegd verschrikkelijk, wat moet ik toch thuis, haha niks want ik kan niks meer. ga sws wat eerder naar mijn werk om even met mijn leidinggevende te bespreken. maar ja zal blij zijn als ik gewoon met verlof ben, bevallen ben en dan alles over is haha. baal hier gewoon zo van en nu ik me druk maak doet mijn buik ook weer pijn dus ik denk dat ik dat ook maar niet moet doen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Begrijp je heel goed, werk zelf ook op een kvd. Ik werk er alleen nog maar sinds mei (bij dit kdv dan) en moest al heel snel minder agan werken, nu maar 2 halve dagen. Gelukkig ebgrijpen ze me heel goed en zijn ze heel menselijk. Ik zou gewoon eerlijk vertellen wat je voelt, dat je graag wilt werken maar het niet kan, dat je het vervelend vind voor hun... Ik denk dat ze dat wel zullen waarderen! succes en sterkte
Ik werk op kantoor en heb ook met knikkende knieën aan mijn leidinggevende vertelt dat ik al 2 dgn eerder naar huis was gegaan en dat ik de laatste 2 weken voor mijn verlof maar halve dagen kom. Zij was bij alle 3 haar zwangerschappen super fit en ik moest dus voor mijn gevoel gaan klagen! Haar reactie was echt geweldig. Ze was juist heel bezorgd en vroeg of dat die halve dagen wel ging lukken. Vette meevaller dus. Mijn ervaring is dat je het beste gewoon heel eerlijk kunt vertellen dat het niet gaat. Op een kdv is het gewoon erg zwaar als je zelf zwanger bent. Sommige zullen er misschien geen last van hebben, maar iedereen is anders, en ook elke zwangerschap is weer anders! Ookal is het niet leuk om te zeggen, vertel je leidinggevend gewoon dat het niet gaat en vertel er ook bij dat je het erg moeilijk vind om het te zeggen, in mijn geval kon ik op een heleboel begrip rekenen. En als dat niet zo is, dan is het erg rot, maar jij en je kleintje zijn belangrijker. Enne...als jij thuis zit wordt dat gewoon vergoed. Misschien voor hun nog wel fijner als er iemand is die wel alles mag en jij lekker thuis kunt blijven!
nou mijn werk, ik kwam gisteren op het werk en leidinggevende was weg op afspraak. dus even op mijn groep gemeld dat ik niet meer mag tillen en dat ik dus vrij nutteloos ben, haha. nu hadden we gisteren maar 5 kindjes dus dat was nog wel te doen en afgesproken dat ik de administratie e.d. bij zou werken. uiteindelijk komt degene die roosters maakt (en een hele goede vriendin) wat heb ik gehoord ben je afgewerkt? ik zeg nou nee eigenlijk ben ik niet van plan om thuis te gaan zitten hoor, ja maar wat kan je hier nog doen vraagt ze. ik zeg nou vrij weinig eigenlijk. weet je wat zegt ze als je nou ruilt met de peutergroep dan hoef je niet te tillen. (werk namelijk ook nog op een babygroep dus zonder tillen kom je niet ver) vond ik een goed plan en ik ben dus uiteindelijk gisteren naar de peutergroep gegaan, daar ging het goed en ik heb bijna alle kindjes ook in de groep gehad toen ze klein waren dus dat was gezellig. nu heb ik uiteindelijk toch nog even met mijn leidinggevende kunnen overleggen en nu gaan we voor morgen ook ruilen met de peutergroep en dan wachten we even af wat de vk woensdag zegt. als ik mag blijven werken dan werk ik de komende 4 weken op de peutergroep, met groot uitroepteken dat ik roep als het niet gaat. nou had ik gisteren weer pijn aan mijn buik toen ik thuis kwam maar normaal werk ik de ochtend van half 8 tot 1 en nu heb ik gisteren van 1 tot half 7 gewerkt en voor mijn gevoel was dat een stuk zwaarder dus ff afwachten maar. wil echt nog niet 100 procent thuis blijven maar ik weet als het moet dan moet het. een moeder gaf nog een hele mooie opmerking, je kunt beter stoppen als je het zelf aan geeft dan wanneer je lichaam het aan geeft want als je het zelf aan geeft dan kun je nog iets en anders moet je dadelijk helemaal plat. en dat wil ik al helemaal niet! maar lekker thuis zitten nog 11 weken dat zie ik niet zitten hoor. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ik ben nu bijna 20 weken en ik verga van de pijn in mijn been en rug als ik thuis kom. Werk nu officieel nog 40 uur per week. Plus 3 uur reizen met het OV elke dag. Ben de laatste tijd veel ziek geweest omdat ik het niet meer trok. Maar elke keer moet ik gewoon weer fulltime beginnen van ze.. Hoe vertel ik dat ik gewoon maar 3 daagjes of 4 daagjes wil werken? Kan eigenlijk
hoi, heb je niet een arts ofzo die achter je staat, je huisarts of je verloskundige. zeg dat je van hun niet meer meer mag werken en dat je anders evt wel een briefje mee wil nemen. zo werkt dat bij ons maar gelukkig hoeven we nooit te bewijzen dat het niet meer gaat zeg maar. ik zit ondertussen 100 procent thuis en ga zo bij de vk overleggen of dit voor de komende 2 weken zo is. dan heb ik toch verlof. succes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik heb net met de verzuimsconsulent van mijn werk gesproken en hebben afgesproken dat ik het nu 2 weken eerst voor 75% ga proberen en als dat niets wordt naar 50%. En ze deden verder helemaal niet moeilijk. Moet alleen dan wel met 34 weken met verlof.
ja dat is altijd als je gedeeltelijk in de ziektewet zit moet je 6 weken voor de datum stoppen. jammer maar niks aan te doen. succes en hopelijk wil het werken nu een beetje lukken. xxxxxxxxxxxxxxx
Heb ook nog iets van 6 weken vakantie staan dus die 2 weken vul ik aan het einde wel op. Ik hoop het ook want vind mijn werk wel erg leuk