Hoi hoi, Ik heb net bij de Aldi uit de diepvries zalmmoot gekocht. Weet iemand nog een lekker (en niet te moeilijk) recept? Groetjes Otje
Ik heb ooit iets gemaakt met zalmmoot in zilverfolie, en dan met kruidenboter en groente erbij in. Dit dichtmaken en dan in de oven. Of je kan het inpakken met bladerdeeg (denk wel dat er dan nog iets voor de smaak bij hoort)
Wat ook lekker is (maar ik weet niet of dit is wat je zoekt), is er een pasta mee maken. Zalm ontdooien, intussen een paar (cherry)tomaatjes of gewone tomaten in stukjes snijden en roerbakken met een uitje en wat verse kruiden (denk aan tijm, oregano of dille, erg lekker bij zalm!) Als de zalm ontdooid is snijd je ook deze in stukjes en bak je ze even mee. Béétje citroensap. Als het gaar is allemaal doe je er een scheutje kookroom of wat creme fraiche bij (als je aan de lijn doet demi creme fraiche). Kook intussen pasta. De lekkerste is tagliatelle, die brede platte slierten, je hebt ze ook in het groen, erg lekker). Dan dien je het op door de pasta op een bordje te scheppen en daaroverheen de saus. Eventueel versieren met nog wat verse kruiden.
Thunderangel: MMMMMM jou recept klinkt echt errug lekker. Zondag ga ik het proberen. Je hoort wel van me of het gesmaakt heeft. Hihi.
Otje als je nog meer wilt hebben pb me maar heb recepten zat...en ook niet moeilijk of waar je de hele dag mee in de keukensta...
Wat ook lekker is is een zalmmoot, een zak roerbakgroente en een blikje kreeftesoep, alles in een ovenschaal en laten gaar stoven, opdienen kan met rijst, maar past zonder rijst ook erg goed in een dieet. Je kunt ook de zalmmoot stoven in wat peper/zout een beetje cotroensap en een scheut water(in een ovenschaal met deksel op magnetronstand 5 minuten) en dan met hollandaise saus spercieboontjes erbij en gebakken krieltjes, nam-nam!
1) zalm insmeren met mosterd, peterselie erover, peper en zout en omwikkelen met ontbijtspek. Dan bakken. 2) zalm insmeren met pesto, plakjes tomaat eropleggen, peper en zout, omwikkelen met bladerdeeg en dan in de oven.