mag je mosselen????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jacky, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi
    heb een vraag mag je gekookte mosselen eten,het zijn schelpdieren en dat mag niet,maar ze zijn wel gekookt,tja ik wil het zekere voor het onzekere wie weet of het mag alvast bedankt
    groetjes jacky
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik durf je het niet te zeggen!
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja, ik heb net ergens op internet gelezen dat je alleen geen rauwe schaaldieren mag eten. Gekookte mosselen kunnen geen kwaad omdat de bacterieen dan kapotgekookt zijn! (bij 70 graden, en dat is het toch wel snel in de ketel!)
     
  4. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    dacht dat het niet mocht volgens mijn gyn toch niet krijg nu wel erg veel zin in mossellen mmm

    groetjes Talia
     
  5. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ieieieeiei, dat je dat door je keel krijgt!!!!!! maar goed, ieder zijn eigen!!!!!! hahaha
     
  6. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    mmmm ik heb er zo een zin in maar durf niet zo goed,ik at het meestal 2 xper maand stokbroodje erbij lekker sausje lekker gezellig tafelen,de een zegt wel de ander niet verwarrend ik moet me er maar ff bij neerleggen toch bedankt voor de reaties
    groetjes jacky
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tijdens de zwangerschap is het belangrijk om op te passen met bepaalde producten, zoals bijvoorbeeld rauwe voedingsmiddelen als rauwe melk, vlees, pluimvee, vis, schelp- en schaaldieren. Wanneer de voedingsmiddelen goed zijn verhit, gekookt, gebraden, etcetera dan hoeven deze producten geen problemen op te leveren en kunt u ze gewoon eten.

    Leonie Ruitenburg




    --------------------------------------------------------------------------------

    Leonie Ruitenburg is diëtiste bij Friesland Nutrition


    Dit vond ik...op een andere site, misschien heb je er wat aan?
     
  8. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    thnx sientje lief van je .
    groetjes jacky
     
  9. Patrieske

    Patrieske Bekend lid

    9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben een rasechte Zeeuw en gekookte mosselen kunnen echt geen kwaad! Ik heb ze zelf ook vaak gegeten tijdens mijn zwangerschap. Dus maak je geen zorgen en geniet van die gekookte mosseltjes! :)
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja, ik denk dat iedereen die van mosselen houd en ze eet weet dat er maar 1 verkeerde mossel tussen hoeft te zitten en dat je daar doodziek van kan worden, ik persoonlijk zou geen mosselen eten de bacteriën mogen dan mischien wel gedood zijn als ze gekookt zijn maar de mossel zelf is meestal hetgeen waar je ziek van wordt.

    heel veel succes in ieder geval, en als je zin hebt in een zakje chips of glaasje cola is er niemand die zegt dat dat niet mag hoor, gewoon af en toe lekker aan toe geven is heerlijk.. :) gewoon in beperkte mate om het zo maar te zeggen :D
     

Deel Deze Pagina