Wanneer mag je nou precies het zkh bellen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door heppiedepeppie, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik ben mijn folder van het ziekenhuis nog even aan het doorlezen, maar ik vind het nog lastig in te schatten wanneer ik nou naar het ziekenhuis mag bellen...

Er staat namelijk dat je mag bellen als je:
    -regelmatige weeen hebt een uur lang om de 5 min
    -helderrood bloedverlies uit de vagina
    -vochtverlies met of zonder weeen

Het gaat me eigenlijk vooral om de laatste regel. Stel dat mijn vliezen breken, maar ik heb dus helemaal geen weeen. Is dat dan toch een reden om te bellen?
    De reden dat ik daar wat onzeker over ben, is dat wij afhankelijk van anderen zijn mbt wegbrengen naar het ziekenhuis, omdat mijn man geen rijbewijs heeft.
    Nu hebben we veel lieve mensen om ons heen die ons graag willen brengen op ieder tijdstip van de dag, maar ik ben bang dat als er volgens de VK in het zkh nog niet veel aan de hand is, we weer naar huis gestuurd worden. En aangezien het ongeveer 30 minuten rijden is naar het ziekenhuis, zou ik dat heel vervelend vinden,vooral ook voor de mensen die ons dan moeten brengen/halen.

Is het echt zo dat je binnen 48 uur moet bevallen na het breken van je vliezen??

2. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Als je vliezen zijn gebroken hoef je nog niet meteen naar het ziekenhuis vanuit mijn eigen ervaring gemerkt.
    Ik belde ook meteen, Maar ik moest wachten tot mijn weeén om de 5 min kwamen... en dat was bij mij snel! Na een half uur al...
    Maar dat is niet bij iedereen natuurlijk.

Volgens mij als je vliezen echt volledig gebroken zijn moet je inderdaad binnen 48 uur bevallen..

En als je vruchtwater niet helder eruitziet.. bruinig ofzo dan moet je wel meteen bellen.. weeén of niet... Want dan kan de baby in het vruchtwater hebben gepoept..

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik zou gewoon bellen als de vliezen breken.
    aan de telefoon zullen ze je heus wel instructies geven denk ik.
    over wanneer je komen mag.
    en misschien als je de situatie uitlegd dat ze je minder snel terug naar huis sturen.

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Als je kindje nog niet is ingedaald moet je ook gelijk bellen!

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    IK heb gelijk gebeld maar ik zou de volgende dag toch al ingeleid worden. Ik kreeg ook gelijk weeen om de 5 min. Ik verloor echt veel vruchtwater het bleef maar stromen leek het wel. Ik mocht dus gelijk komen.
    12 uur later was de kleine er.

Ik zou gewoon bellen ze vertellen je wel of je mag komen of niet.

Nu ben ik ook wel benieuwd aangezien ik nu onder leiding van de vk ga bevallen

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    je hebt het over twee verschillende dingen... Bellen en er naar toe gaan....

Waarschijnlijk moet je gewoon bellen als je vliezen zijn gebroken omdat de vk dan al op de hoogte is.....
    denk dat je dan pas naar het ziekenhuis gaat, als de weeen daadwerkelijk beginnen en krachtig genoeg zijn.... maar dat hoor je wel als je dan belt...

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    is ook gewoon een beetje onzekerheid denk ik! Heb vandaag overigens erg veel harde buiken bij de minste inspanning...hoop stiekum dat het niet heel lang meer zal duren!!

Ik denk dat ik gewoon bel als ik idd vruchtwater verlies en dan hoor ik van hen wel wanneer ik mag komen. Omdat het ongeveer een 30 minuten rijden is (als we het verkeer tegen hebben) wil ik sowieso een beetje op tijd gaan.
    Als ik bij het ziekenhuis kom weet ik dan ik eerst een uur aan een ctg moet liggen. Mocht er dan niets aan de hand zijn, hebben ze wel gezegd dat je naar huis moet, en daar zie ik dus een beetje tegenop....ben je in vol ornaat met alle spulletjes daar en dan moet je weer gaan....
    Donderdag moet ik weer naar de gyn maar deze man heeft voor dit soort dingen geen oog. Ik sta altijd binnen 10 minuten weer buiten als ik niet mijn vragen opschrijf en stel...

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Het is zo dat je dan moet bellen (sowieso als de vliezen breken).
    Het is dat ze als ze rond de 48 uur gaan beginnne met inleiden; je bevalt dus niet perse binnen 48 uur!

Ik ben 3 x opnieuw met gel ingeleid en ben 80 uur na het breken van de vliezen werd de kleine geboren

Deel Deze Pagina