wzi bijzondere bijstand voor bv baby spullen of kamer

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door patrick37, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij kennen inderdaad jullie situatie niet, Patrick. Ik vind het dan ook niet vreemd dat mensen zich af gaan vragen hoe je voor een kind wilt zorgen straks als je nu geen geld opzij kunt zetten voor de aanschaf van babyproducten.
    Je stelt een vraag, krijgt antwoorden, en natuurlijk ook meningen. Kun je daar niet mee omgaan, geef dat dan aan of stel je vraag niet.

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Vreemde conclusie trek je. Als je een beetje rondgekeken had, had je gezien dat lang niet iedereen hier een topinkomen heeft. Er zijn heel wat meer meiden die de eindjes aan elkaar moeten knopen. Het is volgens mij meer je manier van communiceren die sommigen in het verkeerde keelgat schiet, mij in ieder geval wel.
    Waarom wil je dat je vriendin een lening krijgt voor de babykamer? Dadelijk zit ze met veel meer kosten en moet ze ook het geld voor de babykamer terugbetalen. Zo begin je steeds grotere financiele problemen te creeren voor haar. Waarom probeer jij geen spulletjes voor jullie kind elkaar te verzamelen (vraag rond in je vrienden-/familiekring wat ze kunnen missen, hang kaartjes op bij de supermarkt, leg zelf wat geld opzij)? Daarmee help je haar wel, als dat is wat je wilt bereiken.

3. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Het zo inderdaad zonde zijn om er een lening voor aan te moeten gaan, via mp of bij de supermarkt is er voor weinig heel mooi spul te koop.

De situatie snap ik wel, zelf ben ik ook bijstand moeder, en door omstandig heden is het gewoon allemaal niet gegaan zoals we gedacht hadden, of we er beter over na moeten hadden denken? misschien, maar je hebt nou niet altijd alles in de hand, en als het al zo ver is, dan kan je er niks meer aan veranderen. Er het beste van maken!

Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt, maar het belangrijkste wat je je kind kan bieden is denk ik liefde, en een stabiele omgeving, en hoe en wat het er straks bij ligt? in de nieuwste spullen of in goede twee de hands dingen dat maakt niet uit, de baby weet het over een paar jaar niet meer.

4. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

misschien is het idee. om bijelkaar te gaan wonen?
    het geld dat jullie uitsparen in het kamertje luiers ectr stoppen..

Kijk op MP daar vind je zat leuke dingen voor je kindje.., en het kost niet echt veel geld...!

maar lenen...?

Deel Deze Pagina