Hallo, Ik ben benieuwd wanneer je je kindje achter op de fiets mag zetten ipv voorop. Ik merk namelijk dat het bij mijn dochter (13maanden) lastig wordt om de beentjes tussen het zitje en het stuur door te krijgen, niet zozeer omdat ze zo groot is, maar het wordt op den duur zo zwaar. Zelf vindt ze het nog geen probleem en ze werkt daar waar het kan best goed mee. Nu lees ik op internet dat een kindje vanaf 15 kg pas achterop mag! 15 kg! Is dat niet wat veel? Dat duurt nog wel even. Mijn dochter is nu 13 maanden en 9 kg. Dus waar moet ik naast gewicht op letten? Alvast bedankt.
Bij de nieuwe bo-bike stoel, kan het vanaf 9 kg. Bobike Maxi Exclusive City fiets stoeltjes - Fiets-stoeltje.nl
Volgens mij is de voorstoel TOT 15 kg. Maar je kunt al eerder naar de achterstel hoor. Onze zoon zat ook al veel eerder achterop, omdat het voorstoeltje niet goed meer was. Ik vind trouwens achterop minder fijn fietsen (zwabbert meer). En voorop is gezelliger. Maar volgens mij kan het gewoon.
Hoi LisetteVers, Als je dochter zelfstandig kan zitten, mag ze in een achterzitje op de fiets. Die is bedoeld voor kinderen vanaf de leeftijd dat ze zelfstandig kunnen zitten tot een maximum gewicht van 22 kg (ongeveer 5 jaar). Veel moeders vinden het prettig om bij jonge kindjes nog een oogje in het zeil te kunnen houden en gebruiken daarom een voorzitje. Het belangrijkste - naast het zelfstandig kunnen zitten - is dat het zitje een goede spaakafscherming biedt om voetjes tussen de spaken te voorkomen. De genoemde achterzitjes hier hebben dat. Groet, Angela VeiligheidNL
Mijn dochter is 2 jr en 3 mnd en gaat eerdaags naar achteren, omdat ze teveel gaat wiebelen. Ze is 12kg, dus qua gewicht mag ze best nog voorop maar het wordt me te gevaarlijk.